|
Vyučující
|
-
Jurek Petr, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Hulec Pavel, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Uplatnění projektového cyklu v tvorbě veřejných politik Projekt jako nástroj řešení veřejně-politického problému - nové modely vládnutí na evropské a národní úrovni Typy projektů v akademické sféře se zaměřením na politickou vědu - výzkumné, vzdělávací, síťovací apod. Tvorba projektových žádostí na příkladu projektů v politologii a mezinárodních vztazích
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 44 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 50 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat a vysvětlit základy odborné práce ve společenských vědách |
| vysvětlit způsoby tvorby a uplatňování veřejných politik |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit po formální stránce akceptovatelný odborný výstup |
| prezentovat odborné výstupy v českém jazyce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat systém financování různých typů projektu ve veřejném sektoru a akademické sféře |
| vysvětlit problematiku projektového plánování a grantového řízení v oblasti politické vědy |
| charakterizovat jednotlivé fáze projektového cyklu s přihlédnutím ke specifikům veřejného sektoru a akademické sféry |
| Odborné dovednosti |
|---|
| adekvátním způsobem zpracovat výstupy z projektu ve veřejném sektoru |
| samostatně zpracovat projektovou žádost ve veřejném sektoru |
| veřejně prezentovat výstupy z projektu ve veřejném sektoru |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Výstupní projekt, |
| Skupinová prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Skupinová prezentace, |
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bachtler, John; Berkowitz, Peter; Hardy, Sally; Muravskaja, Tatjana. EU cohesion policy : reassessing performance and direction. 2017. ISBN 978-1-138-22464-3.
-
Cabada, Ladislav. Projektové řízení ve veřejném sektoru. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2007. ISBN 978-80-7380-068-0.
-
Marek, Dan. Příprava na strukturální politiku Evropské unie. Vyd. 1. Ostrava : Repronis, 2004. ISBN 80-7329-065-0.
|