|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Koncepty v teritoriálních studiích Vymezení anglofonního regionu Mezníky formování anglofonního regionu Role anglofonních zemí ve světové politice Formování národů v prostoru anglofonního regionu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 34 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| identifikovat základní přelomové události, které měly zásadní dopad na události strukturu mezinárodního systému |
| definovat hlavní společenské, kulturní, technologické a politické změny v jednotlivých etapách vývoje mezinárodního systému |
| Odborné dovednosti |
|---|
| kriticky zhodnotit roli aktérů v soudobém mezinárodním systému |
| interpretovat historicko-politické události na základě znalosti systémových charakteristik mezinárodního systému v jednotlivých etapách |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| v obecné rovině zhodnotit politický vliv angloamerických zemí ve světové politice |
| vyjmenovat hlavní témata charakterizující studium angloamerického regionu |
| vymezit region angloamerických zemí |
| zhodnotit jednotlivé fáze formování britské a americké identity |
| popsat autostereotypy a heterostereotypy spjaté s angloamerickým regionem |
| Odborné dovednosti |
|---|
| diskutovat o angloamerické politice za využití adekvátních termínů |
| kriticky zhodnotit vliv angloamerických zemí v rámci konkrétní mezinárodně-politické události |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Samostudium, |
| Přednáška s diskusí, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Prezentace práce studentů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Cabada, Ladislav; Šanc, David. Panregiony ve 21. století : vývoj a perspektivy mezinárodních makroregionů. Plzeň : Aleš Čeněk, 2011. ISBN 978-80-7380-357-5.
-
Šanc, David; Ženíšek, Marek. Commonwealth : z perspektivy politické vědy. Plzeň : Aleš Čeněk, 2008. ISBN 978-80-7380-146-5.
|