|
Vyučující
|
-
Gabriel František, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
SHP jako mezioborová činnost; stupně podrobnosti, formy výstupu, struktura a formální náležitosti výsledného elaborátu. Zdůraznění významu dokumentace současného stavu stavebního díla; jednoduché způsoby a formální náležitosti jejího pořizování. Historické prameny archivní - katastry, mapy; práce s nimi. Konstrukce historických staveb, jejich technická podstata, materiály, způsoby provádění, vývoj a chronologické zařazení. Stavební typologie na příkladech vesnického domu v jeho historickém vývoji.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška
- Projekt individuální [40]
- 26 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| To summarize the importance of building survey and built-in areas for understanding the past |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Porozumět vědecky strukturované přednášce |
| Používat adekvátní terminologii v českém jazyce |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Vysvětlí základní pojmy oboru |
| Popíše vývojové tendence jednotlivých typů staveb |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Je schopen dokumentaci stavebního díla (jedná se o zachycení současného stavu, nikoli o analýzu stavebního vývoje) |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
-
Macek, P. Standardní nedestruktivní stavebně historický průzkum. SÚPP. Praha, 1997.
-
Škabrada, Jiří. Konstrukce historických staveb. Praha : Argo, 2003. ISBN 80-7203-548-7.
-
Škabrada, Jiří. Lidové stavby : architektura českého venkova. 1. vyd. Praha : Argo, 1999. ISBN 80-7203-082-5.
|