Course: Seminar on the Methodology of Teaching Chemistry for SS Teachers

« Back
Course title Seminar on the Methodology of Teaching Chemistry for SS Teachers
Course code KCH/99SD
Organizational form of instruction Not exists
Level of course unspecified
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Rychtera Jiří, Doc. PaedDr. Ph.D.
  • Klečka Milan, Mgr. Ph.D.
Course content
Individual preparation for sub-themes of chemistry for high school, the preparation for lessons, outline of the course of lessons and discussion about the happiness of usability specific steps to (teaching) lessons.

Learning activities and teaching methods
unspecified
prerequisite
Knowledge
znát obsah RVP pro SŠ a ŠVP některých SŠ,
zvládnut metodiku samostatné práce, skupinové práce, projektového vyučování, práce laboratorní,
zvládnut metodiku příprav na jednotlivé typy vyučovacích hodin a na hodiny laboratorních prací,
osvojit si metodiku přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie na nižším stupni gymnázia, na vyšším stupni gymnázia, na SOŠ a SOU, se zařazováním vhodných pokusů, s respektováním věkových zvláštností a zaměřením příslušných škol.
Skills
zvládnut metodiku příprav na jednotlivé typy vyučovacích hodin a na hodiny laboratorních prací,
osvojit si metodiku přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie s využitím didaktické techniky,
zvládnut problematiku výchozích předmětů - pedagogiky, psychologie, odborných předmětů a didaktiky,
zvládnut základní metody práce (slovní, demonstrační, procvičovací, opakovací, m. samostatné i skupinové práce, ...),
vycházet při přípravě na vyučovací hodinu z tematických plánů pro vyučování chemie na SŠ.
learning outcomes
Knowledge
ovládat základní principy samostatné práce, skupinové práce, projektového vyučování, základní vyučovací metody,
ovládat základy pedagogiky, psychologie, didaktiky a odborné předměty,
osvojit si metodiky přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie s využitím poznatků pedagogiky, psychologie, biologie člověka, didaktiky i odborných předmětů,
Skills
zhotovit přípravy na hodiny chemie na nižším stupni gymnázia se zaměřením na skupinovou práci, využitím názorných pomůcek, zařazením vhodných pokusů,
zvládnout přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia se zaměřením na využití didaktické techniky, názorných pomůcek, zařazením vhodných pokusů, do výkladové části vyučovací hodiny včlenit prezentaci,
ovládat přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia se zaměřením na organickou chemii, se zařazením různých forem hodnocení žáků , motivačních úloh, přípravou testu z probírané nebo opakované látky,
zhotovit přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia z biochemie, se zaměřením na skupinovou výuku, se zadáním úkolů, při jejichž řešení žáci vyhledávají odpovědi na stránkách internetu a v přiložené odborné literatuře,
připravit osnovu a nástin průběhu projektu na vybrané téma.
teaching methods
Knowledge
Seminar
Task-based study method
Self-study of literature
Students' portfolio
Discussion
assessment methods
Skills demonstration during practicum
Individual presentation at a seminar
Continuous assessment
Project
Recommended literature


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester