|
Vyučující
|
-
Klečka Milan, Mgr. Ph.D.
-
Šrámová Alena, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Student odučí 10 vyučovacích hodin. Přípravy na každou hodinu konzultuje předem před výstupem s vedoucím učitelem. Po každé odučené hodině učitel provede se studentem podrobný rozbor jeho výstupu s ohodnocením jednotlivých částí hodiny.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Studijní praxe, Demonstrace dovedností, Samostudium studentů, Samostudium literatury
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znalost problematiky z předmětů obecná chemie, anorganická chemie, organická chemie a didaktika chemie, z didaktiky, pedagogiky a psychologie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vybrat přiměřený obsah probírané látky pro danou věkovou kategorii |
| vybrat vhodnou formu a metodu pro danou náplň vyučovací hodiny |
| vybrat vhodné pomůcky a didaktické prostředky pro probírané téma |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| aplikovat poznatky z odborných předmětů a rovněž z pedagogiky, psychologie a didaktiky |
| připravit samostatně náplň práce na jakékoli téma z probírané látky z chemie |
| podle písemně zpracované přípravy vést hodinu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| sebekriticky zhodnotit klady a slabiny svého vystoupení a navrhnout, jak slabiny příště nahradit kvalitnějším způsobem |
| vybrat pro vyučovací hodinu vhodné typy demonstračních pokusů |
| pokud zkouší žáky, uplatňovat na jedné straně rovný přístup k žákům a na druhé straně respektovat případné hendikepy u jednotlivců |
| maximálně využívat techniku, obrazové i trojrozměrné pomůcky |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Individuální konzultace, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
|