|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
Individual preparation for sub-themes of chemistry for high school, the preparation for lessons, outline of the course of lessons and discussion about the happiness of usability specific steps to (teaching) lessons.
|
|
Learning activities and teaching methods
|
|
unspecified
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| znát obsah RVP pro SŠ a ŠVP některých SŠ, |
| zvládnut metodiku samostatné práce, skupinové práce, projektového vyučování, práce laboratorní, |
| zvládnut metodiku příprav na jednotlivé typy vyučovacích hodin a na hodiny laboratorních prací, |
| osvojit si metodiku přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie na nižším stupni gymnázia, na vyšším stupni gymnázia, na SOŠ a SOU, se zařazováním vhodných pokusů, s respektováním věkových zvláštností a zaměřením příslušných škol. |
| Skills |
|---|
| zvládnut metodiku příprav na jednotlivé typy vyučovacích hodin a na hodiny laboratorních prací, |
| osvojit si metodiku přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie s využitím didaktické techniky, |
| zvládnut problematiku výchozích předmětů - pedagogiky, psychologie, odborných předmětů a didaktiky, |
| zvládnut základní metody práce (slovní, demonstrační, procvičovací, opakovací, m. samostatné i skupinové práce, ...), |
| vycházet při přípravě na vyučovací hodinu z tematických plánů pro vyučování chemie na SŠ. |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| ovládat základní principy samostatné práce, skupinové práce, projektového vyučování, základní vyučovací metody, |
| ovládat základy pedagogiky, psychologie, didaktiky a odborné předměty, |
| osvojit si metodiky přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie s využitím poznatků pedagogiky, psychologie, biologie člověka, didaktiky i odborných předmětů, |
| Skills |
|---|
| zhotovit přípravy na hodiny chemie na nižším stupni gymnázia se zaměřením na skupinovou práci, využitím názorných pomůcek, zařazením vhodných pokusů, |
| zvládnout přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia se zaměřením na využití didaktické techniky, názorných pomůcek, zařazením vhodných pokusů, do výkladové části vyučovací hodiny včlenit prezentaci, |
| ovládat přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia se zaměřením na organickou chemii, se zařazením různých forem hodnocení žáků , motivačních úloh, přípravou testu z probírané nebo opakované látky, |
| zhotovit přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia z biochemie, se zaměřením na skupinovou výuku, se zadáním úkolů, při jejichž řešení žáci vyhledávají odpovědi na stránkách internetu a v přiložené odborné literatuře, |
| připravit osnovu a nástin průběhu projektu na vybrané téma. |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Seminar |
| Task-based study method |
| Self-study of literature |
| Students' portfolio |
| Discussion |
| assessment methods |
|---|
| Skills demonstration during practicum |
| Individual presentation at a seminar |
| Continuous assessment |
| Project |
|
Recommended literature
|
|