Název předmětu | Chemie denního života |
---|---|
Kód předmětu | KCH/CHDŽ |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný, Povinně-volitelný, Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. přednáška Sloučeniny fosforu. Sloučeniny fluoru. Peroxosloučeniny. 2. přednáška Anorganické pigmenty. Křemík, velmi tvrdé materiály. 3. přednáška Produkty na bázi lineárních olefinů. 4. přednáška Tenzidy, prací prostředky. 5. přednáška Motorová paliva. 6. přednáška Pesticidy. Výbušiny. 7. přednáška Syntetická léčiva. 8. přednáška Syntetická barviva. 9. přednáška Chemická vlákna, textil. Nátěrové hmoty. 10. přednáška Dřevo, buničina, papír. Kůže. 11. přednáška Využití druhotných surovin. 12. přednáška Chemický průmysl v České republice.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednáška s aktivizací, Diskuse
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
vysvětlit volbu pracovních podmínek při chemických výrobách |
vysvětlit základní principy chemických výrob v širokém slova smyslu |
popsat technologie vybraných důležitých velkotonážních anorganických a organických chemikálií |
shrnout možnosti uplatnění, současnost a perspektivy využívání hlavních produktů chemického průmyslu a příbuzných oborů |
Odborné dovednosti |
formulovat široké uplatnění produktů chemického průmyslu |
odhadnout volbu výrobních zařízení, popsat jejich funkci a uvést je do souvislosti s teorií a praxí |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
zhodnotit nejvýznamnější skupiny malotonážních a speciálních chemických výrobků |
popsat speciální chemické výrobky užívané v denní praxi především jako produkty spotřební chemie |
charakterizovat jednotlivé výrobkové skupiny (anorganických pigmentů, motorových paliv, tenzidů, pesticidů, výbušnin, léčiv, chemických vláken, barviv, nátěrových hmot) |
Odborné dovednosti |
aplikovat získané teoretické poznatky v praktickém každodenním životě |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Chemie se zaměřením na vzdělávání (19) | Kategorie: Chemické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Chemie se zaměřením na vzdělávání (17) | Kategorie: Chemické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství chemie pro střední školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Chemie se zaměřením na vzdělávání (14) | Kategorie: Chemické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Chemie se zaměřením na vzdělávání (16) | Kategorie: Chemické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Chemie se zaměřením na vzdělávání (18) | Kategorie: Chemické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Chemie se zaměřením na vzdělávání (17) | Kategorie: Chemické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Chemie se zaměřením na vzdělávání (16) | Kategorie: Chemické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství chemie pro základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství chemie pro základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství chemie pro základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |