Vyučující
|
-
Sirotek Vladimír, PaedDr. CSc.
-
Klečka Milan, Mgr. Ph.D.
-
Štěpánková Jitka, RNDr. Ph.D.
-
Šrámová Alena, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Student absolvuje 5 náslechů u učitelů chemie na základní nebo střední škole. Student obdrží obsáhlou osnovu, podle které provádí zápis z každé náslechové hodiny. Na konci každé hodiny proběhne diskuse s vyučujícím k metodám použitým v hodině, k vlastnímu průběhu hodiny atd.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová konzultace, Studijní praxe
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalost problematiky z předmětů obecná chemie, anorganická chemie, organická chemie, psychologie a částečně didaktika a didaktika chemie |
Odborné dovednosti |
---|
posoudit přiměřenost a náročnost použité látky ve vyučovacích hodinách vybrat prostředky pro výuku jednotlivých témat ve vyučovacích hodinách chemie |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
zhodnotit základní pedagogické zásady a postupy použité ve sledovaných vyučovacích hodinách |
Odborné dovednosti |
---|
kriticky zhodnotit klady a nedostatky v každé náslechové hodině a navrhnout alternativní způsob řešení situací |
posoudit výkony zkoušených žáků, vyjádřit klady a nedostatky a ohodnotit předvedený výstup |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studijní praxe, |
Skupinová konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
HLAĎO, P. Pedagogická praxe. Brno: Mendelova univerzita, 2010. ISBN 978-80-7375-468-6.
-
KEPKA, J. Pedagogická praxe. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.
-
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi: význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
-
ŠVEC, V., BRADOVÁ, J. Učitel v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6620-5.
|