Předmět: Náslechová praxe

« Zpět
Název předmětu Náslechová praxe
Kód předmětu KCH/NAPN
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sirotek Vladimír, PaedDr. CSc.
  • Klečka Milan, Mgr. Ph.D.
  • Štěpánková Jitka, RNDr. Ph.D.
  • Šrámová Alena, Mgr.
Obsah předmětu
Student absolvuje 5 náslechů u učitelů chemie na základní nebo střední škole. Student obdrží obsáhlou osnovu, podle které provádí zápis z každé náslechové hodiny. Na konci každé hodiny proběhne diskuse s vyučujícím k metodám použitým v hodině, k vlastnímu průběhu hodiny atd.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová konzultace, Studijní praxe
  • Projekt individuální [40] - 20 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 5 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znalost problematiky z předmětů obecná chemie, anorganická chemie, organická chemie, psychologie a částečně didaktika a didaktika chemie
Odborné dovednosti
posoudit přiměřenost a náročnost použité látky ve vyučovacích hodinách vybrat prostředky pro výuku jednotlivých témat ve vyučovacích hodinách chemie
Výsledky učení
Odborné znalosti
zhodnotit základní pedagogické zásady a postupy použité ve sledovaných vyučovacích hodinách
Odborné dovednosti
kriticky zhodnotit klady a nedostatky v každé náslechové hodině a navrhnout alternativní způsob řešení situací
posoudit výkony zkoušených žáků, vyjádřit klady a nedostatky a ohodnotit předvedený výstup
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Studijní praxe,
Skupinová konzultace,
Hodnotící metody
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • HLAĎO, P. Pedagogická praxe. Brno: Mendelova univerzita, 2010. ISBN 978-80-7375-468-6.
  • KEPKA, J. Pedagogická praxe. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
  • KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.
  • NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi: význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
  • SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
  • ŠVEC, V., BRADOVÁ, J. Učitel v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6620-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr