Vyučující
|
-
Rychtera Jiří, Doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Individuální přípravy dílčích témat z látky chemie ZŠ, jejich samostatná příprava, nastínění průběhu vyučovací hodiny a v diskusi obhájení vhodnosti použití jednotlivých kroků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
zvládnut problematiku výchozích předmětů - pedagogiky, psychologie, odborných předmětů a didaktiky |
znát RVP pro ZŠ a ŠVP některých ZŠ |
zvládnut metodiku samostatné práce, skupinové práce, projektového vyučování, práce laboratorní |
zvládnut metodiku příprav na jednotlivé typy vyučovacích hodin a na hodiny laboratorních prací |
osvojit si metodiku přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie v 8. a 9. třídě ZŠ se zařazováním vhodných pokusů |
Odborné dovednosti |
---|
zvládnut metodiku příprav na jednotlivé typy vyučovacích hodin a na hodiny laboratorních prací |
zvládnut základní metody práce (slovní, demonstrační, procvičovací, opakovací, m. samostatné i skupinové práce, ...) |
osvojit si metodiku přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie |
mít schopnost vycházet při přípravě na vyučovací hodinu z tematických plánů pro vyučování chemie na ZŠ |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
zvládnout znalost základů pedagogiky, psychologie, didaktiky a odborných předmětů |
osvojit si metodiky přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie s využitím poznatků pedagogiky, psychologie, biologie člověka, didaktiky i odborných předmětů |
zvládnou základní metody práce (slovní, demonstrační, procvičovací, opakovací, m. samostatné i skupinové práce, ...) |
ovládat základní principy samostatné práce, skupinové práce, projektového vyučování, základní vyučovací metody |
Odborné dovednosti |
---|
vypracovat přípravy na zvolené okruhy z obsahu látky 8. ročníku s využitím všech zásad a poznatků pedagogiky, psychologie, didaktiky a odborných předmětů |
vypracovat přípravy na zvolené okruhy z obsahu látky 9. ročníku s využitím všech zásad a poznatků pedagogiky, psychologie, didaktiky a odborných předmětů |
zpracovat přípravy zaměřené na opakování, procvičování a zkoušení učiva |
zpracovat přípravy zaměřené na skupinovou práci |
vypracovat přípravy zaměřené na vypracování projektu |
vypracovat přípravy zaměřené na správné postupy při vedení laboratorního cvičení |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Učebnice chemie pro 8. roč. ZŠ.
-
Učebnice chemie pro 9. ročník ZŠ.
-
Beneš, Pavel; Banýr, Jiří,; Pumpr, Václav; Lexová, Naděžda. Základy chemie pro 2. stupeň základní školy, nižší ročníky víceletých gymnázií a střední školy. Díl 1. 1. vyd. Praha : Fortuna, 1993. ISBN 80-7168-043-5.
-
Beneš, Pavel; Pumpr, Václav. Chemie : Pracovní sešit pro 7. a 8. ročník ZŠ. 1. vyd. Praha : Kvarta, 1993. ISBN 80-85570-34-3.
-
Časopisy. Biologie,.
-
Časopisy. Chemie.
-
Časopisy. Vesmír.
-
Časopisy. Zeměpis.
-
Čtrnáctová H. Výběr a strukturace učiva chemie. Praha, 1982.
-
Holada, Karel. Speciální didaktika chemie : Antologie reprintovaných článků. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1983.
-
Pachmann, Eduard. Speciální didaktika chemie : Didaktika chemie obecné a anorganické: Periodický zákon a periodická soustava prvků. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1982.
|