|
Vyučující
|
-
Martinčík David, JUDr. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Základní Solowův model Úspory v OLG modelu Nekonečně žijící agenti Rekurzivní deterministický model Rekurzivní stochastický model Hansenův RBC model Lineární a kvadratická dynamická optimalizace Peníze jako zásoba Peníze v užitkové funkci Model se strnulými cenami Model se strnulými mzdami Finanční trhy a monetární politika Model malé otevřené ekonomiky
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Studium metodou řešení problémů, Studium textů, Cvičení
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 56 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 35 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozumět základním kurzům mikroekonomie, makroekonomie, matematiky a statistiky |
| popsat principy fungování dílčích trhů |
| vysvětlit základní mikroekonomické modely |
| vysvětlit základní makroekonomické modely |
| vysvětlit základní mikroekonomické veličiny |
| vysvětlit základní makroekonomické veličiny |
| popsat principy fungování národního hospodářství včetně interakce se zahraničím |
| Odborné dovednosti |
|---|
| odhadnout chování mikroekonomických subjektů nebo makroekonomického systému při změně jednoho z parametrů modelu |
| rozlišit základní mikroekonomické a makroekonomické přístupy podle jejich předpokladů |
| interpretovat hodnoty mikroekonomických a makroekonomických veličin |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit základní postuláty dynamické makroekonomie |
| rozlišit různé dynamické teorie podle jejich předpokladů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| řešit a odhadovat vybrané dynamické modely v software Dynare |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Řešení problémů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Galí, Jordi. Monetary policy, inflation, and the business cycle : an introduction to the New Keynesian framework. Princeton : Princeton University Press, 2008. ISBN 978-0-691-13316-4.
-
Ljungqvist, Lars; Sargent, Thomas J. Recursive macroeconomic theory. 2nd ed. Cambridge : MIT Press, 2004. ISBN 978-0-262-12274-0.
-
McCandless, George T. The ABCs of RBCs : an introduction to dynamic macroeconomic models. Cambridge : Harvard University Pres, 2008. ISBN 978-0-674-02814-2.
-
Walsh, Carl E. Monetary Theory and Policy, 2 edition. The MIT Press, 2003.
|