Lecturer(s)
|
-
Švehla Michal, Ing.
-
Tupa Jiří, Doc. Ing. Ph.D.
-
Fremr David, Ing.
-
Štáhl Pavel, Ing.
|
Course content
|
1. Introduction to course, business management trends 2. Economic relation in the electrical engineering industry and markets 3. Company and its function, company association 4. Fundamentals of business strategic management 5. Management of business processes 6. Marketing and marketing mix 7. Electrical engineering product and innovation. 8. Innovation planning 9. Introduction to financial management and planning 10. Electronic communication for business processes 11. Logistic and resource management and planning 12. Audit in the electrical engineering company 13. Legislative and specific condition for business in the electrical engineering industry The industrial experts take part on the lecture in the course.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture supplemented with a discussion, Students' portfolio, Task-based study method, Seminar classes
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Practical training (number of hours)
- 14 hours per semester
- Preparation for comprehensive test (10-40)
- 40 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
No particular prerequisites specified. |
Skills |
---|
No particular prerequisites specified. |
Competences |
---|
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
shrnout metody analýzy trhu |
popsat základní atributy elektrotechnického trhu |
popsat základní tržní vztahy a způsoby, kterými lze ovlivnit chováníi spotřebitele |
popsat přístupy pro inovace výrobků a služeb v elektrotechnice |
Skills |
---|
identifikovat základní atributy elektrotechnického trhu |
aplikovat základní právní normy pro vstup elektrotechnikcých výrobků na trh |
aplikovat základní metody pro řízení rizik v dodavatelsko odběratelských vztazích |
používat prohloubené komunikační a prezentační schopnosti |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecture supplemented with a discussion |
Task-based study method |
Students' portfolio |
Seminar classes |
Skills |
---|
Lecture supplemented with a discussion |
Task-based study method |
Students' portfolio |
Seminar classes |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Test |
Seminar work |
Skills |
---|
Test |
Seminar work |
Recommended literature
|
-
Zákon č. 59/98 o odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobku.
-
Kotler, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
-
Steiner, František; Machač, Jan; Novák, Tomáš. Integrované systémy řízení a jejich aplikace v oblasti výroby - cvičení. [Plzeň] : SmartMotion, 2013. ISBN 978-80-87539-44-6.
-
Steiner, František; Machač, Jan; Novák, Tomáš. Integrované systémy řízení a jejich aplikace v oblasti výroby. [Plzeň] : SmartMotion, 2013. ISBN 978-80-87539-43-9.
-
Synek, Miloslav. Manažerská ekonomika. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0515-X.
-
Tomek, Gustav; Vávrová, Věra. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-0053-0.
-
Vlček, Dalibor; Satinský, Alexej. Zákon č. 22/1997 Sb. o technických požadavcích na výrobky. díl 2.. Havířov : Iris, 1998.
|