Vyučující
|
-
Kott Otto, MUDr. CSc.
-
Mistrová Eliška, MUDr. Ph.D.
-
Eberlová Lada, doc. MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky 1. Roviny a směry. Tkáně. Spojení kostí. Kloub. GIT - I. část (dutina ústní - obsah, hltan, jícen, žaludek). 2. GIT - II. část (tenké a tlusté střevo). 3. GIT - III. část (játra, slinivka břišní, projekce orgánů). 4. Respirační systém. Mediastinum. 5. Močový systém. Pohlavní systém ženský - I. část (zevní, vnitřní rodidla). 6. Pohlavní systém ženský - II. část (vnitřní rodidla, menstruační cyklus). Pohlavní systém mužský - přehled. 7. Kardiovaskulární systém - I. část (stavba stěny, rozdělení KO). Srdce. 8. Aortální systém. 9. Kardiovaskulární systém - II. část (žilní a lymfatický systém, slezina). 10. Kardiovaskulární systém - III. část - fetální krevní oběh. NS - rozdělení. CNS - přehled. 11. PNS - rozdělení, míšní a hlavové nervy, autonomní nervy. Cvičení 1. Kosterní systém - rozdělení. Lebka - rozdělení. Lebka novorozence. 2. Kostra trupu a končetin. Osový skelet. 3. Pánev - stavba, rozměry. 4. Svaly pánevního dna. 5. GIT, respirační systém - demonstrace orgánů. 6. Zkoušení - pánev (stavba, rozměry, spojení, svaly pánevního dna) 7. Močový systém - demonstrace orgánů. 8. Pohlavní systém ženský - demonstrace orgánů. 9. Zkoušení - GIT + respirační systém. Srdce - demonstrace 10. Zkoušení - močový systém, pohlavní systém mužský a ženský 11. Zkoušení - srdce, tepenný a žilní systém. PNS - míšní a hlavové nervy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostudium studentů
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 36 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Výsledky učení |
---|
popsat stavbu anatomických orgánů lidského těla |
definovat uložení struktur a orgánů v tělesných dutinách |
charakterizovat druhy tkání ve stěnách anatomických struktur a orgánů |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat hierarchii lidského organismu (buňky, tkáně, orgány, orgánové soustavy) |
identifikovat jednotlivé struktury lidského těla na anatomických modelech či schématech |
k orientaci na lidském těle vycházet ze základní anatomické polohy a používat v latině definovaných směrů |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Dylevský, I. Somatologie. Olomouc, Epava, 2000.
-
Feneis, H. Anatomický obrazový slovník. Grada, 1996.
-
Fiala,P., Valenta,J.Eberlová,L. Anatomie pro bakalářské studium. Karolinum, Praha, 2004.
-
Kott, O. Anatomie pro fyzioteapeuty. Nervová soustava. Plzeň, DTP Maurea, 2000.
-
Kott, O. Anatomie pro fyzioterapeuty. Kineziologie. Plzeň, DTP Maurea, 2000.
-
Kott, O., Petříková, I. Vybrané kapitoly anatomie gastrointestinálního a respiračního systému.. ZČU, Plzeň, 2009.
-
Kott, O. Předpoklady pohybu. ZČU, Plzeň, 2009.
|