Název předmětu | Klinika nemocí A |
---|---|
Kód předmětu | KFE/KLNA |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Úvod do předmětu. Obecná symptomatologie a základy fyzikálního vyšetření, zobrazovací metody - 1. část. 2. Obecná symptomatologie a základy fyzikálního vyšetření - 2. část. 3. Základy klinické farmakologie a onkologie. Klinika a stavba krevního oběhu - rozdělení. 4. Onemocnění srdce - chlopenní vady, kornatění srdečních tepen, ischemická choroba srdeční, infarkt myokardu, srdeční insuficience. 5. Onemocnění arterií, vén a lymfatických cest. Edémy - rozdělení. Stadia šoku. 6. Klinika malého (plicního) oběhu. Symptomy onemocnění respiračního systému. 7. Porucha vzdušnosti plicní tkáně - atelektáza, asfyxie, emfyzém. Astma bronchiale, CHOPN. Pneumonie, bronchitis, astma bronchiale. 8. Prevence onemocnění kardiovaskulárního systému, výchova ke zdravému životnímu stylu. 9. Klinika a stavba gastrointestinálního systému. Onemocnění hltanu, jícnu, žaludku, jater a žlučových cest. 10. Onemocnění tenkého a tlustého střeva. Příznaky náhlé příhody břišní. 11. Poruchy metabolismu. 12. Závislost na psychoaktivních látkách. Intoxikace. Prevence. 13. Shrnutí, evaluace výuky.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednáška s diskusí, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Přednáška
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
základní orientace v anatomii a ve fyziologii člověka |
Odborné dovednosti |
nejsou vyžadovány |
Obecné způsobilosti |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
popíše jednotlivá onemocnění z pohledu etiologie, klinického obrazu, diagnózy a rámcové léčby |
vyjmenuje a charakterizuje základní vyšetřovací metody |
Odborné dovednosti |
klasifikuje choroby z oblasti vnitřního lékařství |
navrhuje možnosti prevence ve vztahu k jednotlivým chorobám |
Obecné způsobilosti |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
Přednáška s diskusí, |
Hodnotící metody |
Odborné znalosti |
Test, |
Odborné dovednosti |
Test, |
Obecné způsobilosti |
Test, |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Hudba se zaměřením na vzdělávání (18) | Kategorie: Umění a užité umění | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Biologie se zaměřením na vzdělávání (19) | Kategorie: Biologické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Biologie se zaměřením na vzdělávání (15) | Kategorie: Biologické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání (16) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Hudba se zaměřením na vzdělávání (17) | Kategorie: Umění a užité umění | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Chemie se zaměřením na vzdělávání (16) | Kategorie: Chemické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Biologie se zaměřením na vzdělávání (16) | Kategorie: Biologické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Biologie se zaměřením na vzdělávání (18) | Kategorie: Biologické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání (17) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání (18) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání (19) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Biologie se zaměřením na vzdělávání (17) | Kategorie: Biologické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání (15) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |