Vyučující
|
-
Kratochvíl Miloš, Mgr. Ph.D.
-
Kočandrle Radim, Doc. PhDr. Ph.D.
-
Dostálová Ludmila, Mgr. Ph.D.
-
Babůrková Květová Eliška, Mgr.
-
Jiráková Karolína, Mgr. Ph.D.
-
Špiclová Zdeňka, Mgr. et. Mgr. et. Bc. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět si zapisují studenti, kteří chtějí v příslušném akademickém roce ukončit studium v bakalářském oboru Filozofie. Jde o ústní zkoušku, jež se koná před komisí a každá její část obvykle trvá cca 15-30 minut. Vlastní průběh a další náležitosti jsou stanoveny Studijním a zkušebním řádem Západočeské univerzity v Plzni. Bakalářská zkouška se skládá ze čtyř částí: 1. obhajoba bakalářské práce; 2. zkouška z dějin filozofie; 3. problémy filozofie XX. a XXI. století; 4. zkouška z volitelného předmětu zpravidla navazujícího na téma bakalářské práce - a) ontologie, b) gnozeologie, c) etika, d) logika. Během přípravy na bakalářskou zkoušku má student možnost využít individuálních nebo skupinových konzultací s garanty jednotlivých disciplín, které se týkají okruhů zkoušky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Samostudium studentů, Samostudium literatury
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat odpovídající šíří a hloubkou znalostí relevantních pro stanovené okruhy v jednotlivý předmětech státní závěrečné zkoušky |
Odborné dovednosti |
---|
splnit všechny prerekvizity dané studijním plánem oboru a všechny podmínky stanovené Studijním a zkušebním řádem Západočeské univerzity v Plzni |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat všechny znalosti v souladu s požadavky příslušného studijního programu a studijního oboru |
Odborné dovednosti |
---|
prokázat všechny dovednosti v souladu s požadavky příslušného studijního programu a studijního oboru |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Kvalifikační práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Kvalifikační práce, |
Doporučená literatura
|
-
Seznam literatury je zveřejněn na stránkách KFI..
|