|
Vyučující
|
-
Darrow Clay Thomas, B.A.
-
Mišterová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1) Terminologický glosář 2) Společnost a politika I. 3) Společnost a politika II. 4) Globalizace z pohledu sociologie 5) Společnost a kultura 6) Společenské instituce I. 7) Společenské instituce II. 8) Populace, urbanizace a ekologie 9) Společenská změna 10) Sociologický esej
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Studium textů
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 38 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používat anglický jazyk na úrovni B2 podle SERR |
| částečně se orientovat ve společensko-politickém dění Evropy |
| vysvětlit klíčová fakta z evropského společensko-politického vývoje ve 20. století |
| analyzovat aktuální společensko-politické dění v Evropě |
| znát významné osobnosti ze společensko-politické oblasti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat základní odborné pojmosloví |
| rozumět hlavním myšlenkám odborných anglických textů zaměřených na dějiny a vývoj evropské společnosti a politiky |
| adekvátně tyto texty sumarizovat |
| aktivně se zapojovat do diskuse na dané téma |
| na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko týkající se daného textu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používat anglický jazyk na úrovni B2+/C1 podle SERR |
| uvést do souvislosti dané společensko-politické události |
| na konkrétním příkladu vysvětlit vztah současné politiky a společnosti |
| na konkrétním příkladu vysvětlit vztah mezi jedincem a společností |
| na konkrétním příkladu vysvětlit vztah mezi jazykem a sdělovaným obsahem |
| charakterizovat metody četby odborných textů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aktivně používat odborné pojmosloví |
| adekvátně interpretovat autentické texty z dané oblasti |
| na základě porozumění danému textu charakterizovat jeho hlavní znaky |
| prezentovat zvolené téma z dané oblasti (viz obsah) |
| na základě získaných znalostí vyprodukovat odborný písemný projev a v něm adekvátně zhodnotit zadané téma |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Prezentace práce studentů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Samostudium, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Samostudium, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Duncan, Simon; Pfau-Effinger, Birgit. Gender, Economy and Culture in the European Union. New York, London: Routledge, 2001. ISBN 978-0415239110.
-
Macionis, John J.; Benokraitis, Nijole V. Seeing ourselves : classic, contemporary, and cross-cultural readings in sociology ; edited by John J.Macionis, Nijole V.Benokraitis. 3rd ed. Englewood Cliffs : Prentice Hall, 1995. ISBN 0-13-101130-8.
-
Whittaker, Paul; Whittaker, Jarmila. English for Europe. Olomouc : inStep, 2002. ISBN 80-238-9259-2.
|