|
Vyučující
|
-
Mudrochová Radka, doc. Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- monografie, sborník - článek v odborném časopise, elektronické časopisy, elektronické zdroje - esej - recenze - oponentský posudek - forma bibliografických citací, odkazů a poznámek - seminární práce, bakalářská práce
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Projekt individuální [40]
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 26 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
| Orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích francouzského jazyka |
| Orientovat se v hlavních procesech francouzské slovotvorby |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Porozumět obsahu písemných dokumentů |
| Sumarizovat obsah textu |
| Vyjádřit se písemně na dané téma |
| Identifikovat základní morfosyntaktické jevy v textu |
| Používat účinně slovník |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| používá s porozuměním odborný jazyk |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
| Disponovat znalostí základních typů písemných projevů |
| Disponovat znalostí základních typografických pravidel |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
| Aplikovat účinně jazykové dovednosti při četbě písemného projevu |
| Porozumět odbornému projevu ve francouzštině |
| Interpretovat hlavní myšlenky písemného projevu |
| Rozeznat typ písemného projevu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| používá s porozuměním odborný jazyk |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostudium, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Skupinová výuka, |
| používá s porozuměním odborný jazyk |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Prezentace práce studentů, |
| Demonstrace dovedností, |
| používá s porozuměním odborný jazyk |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| používá s porozuměním odborný jazyk |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| používá s porozuměním odborný jazyk |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Seminární práce, |
| používá s porozuměním odborný jazyk |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| používá s porozuměním odborný jazyk |
|
Doporučená literatura
|
-
Collectif, Le DALF - 100% réussite - C1 - C2 - Livre + CD, Didier,. ISBN 5978-227808794.
-
Beaud, M. ?L?art de la th?se, comment préparer et rédiger une th?se de doctorat, un mémoire de DEA ou de maîtrise ou tout autre travail universitaire?. La Découverte, 1985..
-
Čmejrková, S., Daneš, F., Světlá, J. Jak napsat odborný text. Praha, 1999.
-
Ir?ne Dubois, Michel Saintes. DALF C1 Tests complets corrigés: Compréhension orale, compréhension écrite, production écrite, production orale,. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2016.
-
Mace, G. Guide d'élaboration d'un projet de recherche, Québec, Presses de l'Université Laval..
-
Mariella Causa. Production écrite FLE, niveaux C1 / C2. Didier, 2009.
-
Plot, B. Ecrire une th?se ou un mémoire en sciences humaines?. Champion, 1986..
|