|
Vyučující
|
-
Mišterová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Week 1: Introduction Week 2: J.D.Salinger - life,work,themes and influence Week 3: Norman Mailer life,work,themes and influence Week 4: John Irving life,work,themes and influence Week 5: John Cheever life,work,themes and influence Week 6: John Updike life,work,themes and influence Week 7: Joyce Carol Oates life,work,themes and influence Week 8: William Styron life, work, themes and influence Week 9: Kurt Vonnegut life, work, themes and influence Week 10: E.L. Doctorow life ,work, themes and influence Week 11: T.R. Pynchon life, work, themes and influence Week 12: Final test Week 13: Credits
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| žádné podmiňující předměty |
| - disponovat znalostí anglického jazyka na úrovni B2 podle SERR; |
| - definovat základní literární pojmy; |
| - orientovat se v klíčových dílech americké literatury; |
| - orientovat se v základních historických souvislostech vývoje USA, zejména v závěru 20. století a na začátku nového milénia; |
| - orientovat se v základních kulturních souvislostech vývoje USA, zejména v závěru 20. století a na začátku nového milénia. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - porozumět literárním dílům; |
| - porozumět hlavním myšlenkám daných literárních děl; |
| - adekvátně sumarizovat literární díla; |
| - aktivně se zapojovat do diskuse na dané téma; |
| - na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko týkající se daného literárního díla. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| studenti jsou schopni: - popsat signifikantní rysy literárního, kulturního a společenského vývoje na území USA v 19. a 20. století z hlediska žánrové, kulturní a etnické různorodosti, - identifikovat vývojové linie a koncepce moderní americké prózy a poezie, - vysvětlit multiplicitu názorů a představ o společnosti a jednotlivci v prozaické a dramatické tvorbě 20. století |
| - uvést do souvislosti klíčová díla současné americké literatury s významnými kulturněhistorickými událostmi; |
| - popsat signifikantní rysy literárního, kulturního a společenského vývoje na území USA na konci 20. století a na počátku 21. století z hlediska žánrové, kulturní a etnické různorodosti; |
| - identifikovat vývojové linie a koncepce moderní americké prózy, poezie a dramatu; |
| - charakterizovat významná díla moderní americké literatury; |
| - orientovat se v žánrech současné americké literatury. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - porozumět danému dílu americké provenience; |
| - adekvátně interpretovat dané literární dílo; |
| - identifikovat vývojové linie a koncepce moderní americké prózy a poezie; |
| - vysvětlit multiplicitu názorů a představ o společnosti a jednotlivci v prozaické a dramatické tvorbě 20. století; |
| - analyzovat klíčová díla tzv. střední generace moderní americké literatury, generace X a tzv. mladé generace; |
| - analyzovat daná díla ženské literatury a gay a lesbické literatury. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Test, |
|
Doporučená literatura
|
-
J.D.Salinger, Norman Mailer, John Irving, John Cheever, John Updike, Joyce Carol Oates, William Styron, Kurt Vonnegut, E.L. Doctorow, T.R.Pynchon.
-
BAYM, N. The Norton Anthology of American Literature (Vol. 2). New York, 2000.
-
Procházka, Martin. Lectures on American literature. Prague : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0358-6.
-
RULAND, R. - BRADBURY, M. Od puritanismu k postmodernismu. Praha, 1997.
|