Lecturer(s)
|
-
Horová Helena, PhDr. Ph.D.
-
Mudrochová Radka, doc. Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Week 1-2 Basic components of business letters, envelopes Week 3 Types of business letters: demand, offer, order, delivery of correspondence concerning the letter, payment, references, delayed deliveries, complaints, reminders and challenges, the application for an internship, a job, fairs, exhibitions, etc. Week 4 Demand (introduction, vocabulary, phraseology, model letters). Offer (in response to demand, supply provoked client spontaneous offer, printed advertisements, circulars) Week 5 Orders- reply to the offer, order confirmation, confirmation of order receipt Week 6 Correspondence relating to supplies (labels, shipment of goods, invoices, account statements, debit note, credit note) Week 7 Continuous Test Week 8 Payment - confirmation of receipt and release of payment, a confirmation of receipt. Week 9 Commercial references (requests for references, the response) Week 10 Correspondence relating to late delivery (model letters) Week 11 Final test Week 12 Final evaluation of the sample documents Week 13 Final evaluation of the sample documents
|
Learning activities and teaching methods
|
Students' portfolio, Textual studies, Practicum
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Preparation for formative assessments (2-20)
- 6 hours per semester
- Preparation for comprehensive test (10-40)
- 20 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích francouzského jazyka |
orientovat se v hlavních procesech francouzské slovotvorby |
chápat základní specifika odborného francouzského jazyka zaměřeného na oblast podniku, obchodu a služeb |
orientovat se ve funkčních stylech |
Skills |
---|
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
Porozumět obsahu písemných dokumentů |
Indentifikovat základní morfosyntaktické jevy |
Identifikovat jednotlivé funkční styly |
Sumarizovat obsah písemného dokumentu |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
osvojit si základní pravidla francouzské korespondence |
rozpoznat jednotlivé typy obchodní korespondence (žádost, reklamace, nabídka, objednávka) |
charakterizovat jednotlivé typy obchodní korespondence |
disponovat znalostí úvodních a závěrečných frází obchodního dopisu |
Skills |
---|
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
aplikovat účinně pravidla francouzské korespondence |
uvádět správně úvodní a závěrečné formulace |
analyzovat obchodní dopis |
zformulovat samostatně odpověď na obchodní dopis |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Practicum |
Textual studies |
Students' portfolio |
assessment methods |
---|
Test |
Skills demonstration during practicum |
Continuous assessment |
Recommended literature
|
-
Bas, L.; Hesnard, C. La correspondance commerciale française. Paris : Nathan, 1994. ISBN 2-09-182419-4.
-
Sachs, Rudolf; Pohorská, Renata. Francouzská obchodní korespondence = Correspondance commerciale. Plzeň : Fraus, 1999. ISBN 80-85784-84-X.
|