|
Vyučující
|
-
Horová Helena, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah výuky je koncipován na základě francouzské učebnice Alter ego 3 a Alter ego 4 určené pro osvojení jazykové úrovně B2 a B2+. Tematicky je výuka zaměřena na 12 okruhů týkajících se aktuálních problémů současné společnosti. Práce v rámci jazykových cvičení se zaměří ma procvičení mluveného projevu ve francouzštině. Zvláštní pozornost bude věnována organizaci mluveného projevu, technice mluveného projevu, projevu v akademickém prostředí a prezentační dovednosti.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 52 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| disponovat znalostí francouzského jazyka na úrovni B1+ podle SERR orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích francouzského jazyka orientovat se v hlavních procesech francouzské slovotvorby |
| Odborné dovednosti |
|---|
| disponovat dovednostmi ve francouzském jazyce na stupni B1+ podle SERR realizovat ústní i písemný projev |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích francouzského jazyka orientovat se v hlavních procesech francouzské slovotvorby poznat základní specifika odborného francouzského jazyka zaměřeného na oblast komerční sféry |
| Odborné dovednosti |
|---|
| disponovat dovednostmi francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR rozvíjet autonomně své řečové dovednosti reprodukovat text a sumarizovat jeho obsah zúčastnit se diskuse na dané téma |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Individuální konzultace, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Kooperativní výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Berthet, Annie. Alter ego 4 : méthode de français : cahier d'activités : B2. Paris : Hachette, 2008. ISBN 978-2-01-155517-5.
-
Dollez, Catherine; Pons, Sylvie. Alter Ego 3 : méthode de français B1. Paris : Hachette, 2006. ISBN 978-2-01-155512-0.
-
Dollez, Catherine; Pons, Sylvie. Alter ego 4 : méthode de français : [pour grands adolescents et adultes] : B2. Paris : Hachette, 2007. ISBN 978-2-01-155516-8.
-
Vlasák, V. a kol. Francouzsko-český, česko-francouzský slovník. Leda, Praha, 2002.
|