|
Vyučující
|
-
Nedainova Iryna, PhD
-
Tihelková Alice, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Týden 1-3 anglické substantivum a jeho kategorie Týden 4-7 anglické sloveso a jeho kategorie Týden 7-10 ostatní slovní druhy Týden 11-12 - opakování a prohlubování
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 11 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| identifikovat a tvořit anglické časy |
| demonstrovat základní znalost kategorií anglického substantiva |
| demonstrovat základní znalost kategorií anglického slovesa |
| určovat slovní druhy v angličtině |
| formulovat hlavní typologické rozdíly mezi angličtinou a češtinou se zvláštním zřetelem na temporální systém |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat teoretické poznatky o temporálním systému v angličtině v ústním a písemném projevu |
| adekvátně použít odbornou terminologii k základnímu teoretickému popisu gramatických jevů |
| adekvátně demonstrovat znalost modálních sloves v písemném a ústním projevu |
| interpretovat hlavní rozdíly mezi anglickým a českým temporálním systémem |
| zdůvodnit použití jednotlivých slovesných forem a časů v angličtině |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| odůvodnit použití jednotlivých slovesných forem a časů a angličtině |
| používat anglický jazyk na úrovni samostatný uživatel B 2 podle SERR |
| rozumět morfologickým a syntaktickým zvláštnostem anglických sloves a jmen |
| prokázat znalost specifických gramatických pravidel vztahujících se k užití perfektních časů v angličtině |
| identifikovat a popsat anglické slovní druhy v kontextu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| správně aplikovat slovesné časy v ústním a písemném projevu |
| odpovídajícím způsobem aplikovat modální slovesa v písemném a ústním projevu |
| vysvětlit rozdíl mezi činným a trpným rodem |
| aplikovat znalost jmenných kategorií |
| správně používat anglická přídavná jména, zájmena a příslovce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Kooperativní výuka, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Kooperativní výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Samostudium, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Sebehodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Dušková, L., Klégr, A., Malá, M., Šaldová, P. Morfologie současné angličtiny. Praha, 2001.
-
Johansson, S., Leech, G., Condra, S., Finegan, E. Longman grammar of spoken and written English. London: Longman, UK, 2000.
-
Vince, Michael. Advanced langugage practice : English grammar and vocabulary : with key. Oxford : Macmillan, 2009. ISBN 978-0-2307-2703-8.
|