Lecturer(s)
|
|
Course content
|
Introduction to basic economic terminology via text analyses, work with diagrams, tables from didactically modified and authentic sources. Students will apply acquired knowledge and skills in discussion concerning specific economic problems.
|
Learning activities and teaching methods
|
Collaborative instruction, Discussion, Individual study, Textual studies, Seminar
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 20 hours per semester
- Preparation for comprehensive test (10-40)
- 13 hours per semester
- Contact hours
- 26 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
obecně charakterizovat německy mluvící země z hlediska jejich hospodářství |
vysvětlit základní pojmy z oblasti ekonomiky |
popsat a charakterizovat základní rysy česko-německých hospodářských vztahů |
obecně charakterizovat roli Německa v hospodářství Evropské unie |
rozlišit hlavní rysy hospodářských systémů |
Skills |
---|
komunikovat v německém jazyce na úrovni B2 dle SERR |
vést diskusi a argumentovat v němčině |
porozumět psanému projevu na téma z hospodářství německy mluvících zemí a Evropské unie v němčině na úrovni B2 dle SERR |
porozumět mluvenému výkladu, referátu, prezentaci na téma z oblasti hospodářství německy mluvících zemí a Evropské unie v němčině na úrovni B2 dle SERR |
shrnout mluvený a psaný text, vybrat a formulovat jeho hlavní myšlenky, korektně vybrat jeho klíčová slova |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
vysvětlit základní hospodářské termíny v německém jazyce |
charakterizovat rysy odborného textu z oblasti ekonomie |
porovnat německou a českou terminologii k danému tématu |
zasadit vybraný hospodářský problém do širšího kontextu |
porovnat hospodářské systémy německy mluvících zemí a České republiky v kontextu Evropské unie |
Skills |
---|
analyzovat německy psaný odborný text z oblasti ekonomie |
analyzovat německy psaný odborný text z oblasti obchodního či pracovního práva |
interpretovat obsah odborného textu, grafu, tabulky apod. |
formulovat německy vlastní názor na konkrétní problém z hospodářské oblasti |
pracovat s terminologií z oblasti ekonomie receptivním i produktivním způsobem |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Seminar |
Textual studies |
Collaborative instruction |
Individual study |
Discussion |
assessment methods |
---|
Test |
Skills demonstration during practicum |
Seminar work |
Recommended literature
|
-
Becker, Norbert; Braunert, Jörg; Eisfeld, Karl-Heinz. Dialog Beruf 2 : Deutsch als Fremdsprache für die Grundstufe. 1. Aufl. Ismaning : Max Hueber Verlag, 1997. ISBN 3-19-001591-0.
-
Buhlmann, Rosemarie; Fearns, Anneliese; Leimbacher, Eric. Wirschaftsdeutsch von A-Z NEU: Kommunikation und Fachwortschatz in der Wirtschaft. Berlin, 2008.
-
Conlin, C. Unternehmen Deutsch. Lehrwerk für Wirtschaftsdeutsch. Stuttgart, 2003.
-
Dudenredaktion. Duden Wirtschaft A-Z. Grundlagenwissen für Schule und Studium, Beruf und Alltag. Mannheim, 2009.
-
Eismann, Volker. Wirtschaftskommunikation Deutsch NEU. Berlin, 2008.
-
Kolektiv autorů. Kommunikation in der Wirtschaft. Plzeň, 2009.
-
Kravčenko, A. P. Deutsch für Jura-Studenten. Fenix: Rostov na Donu, 1999.
-
Thiele, Paul. Das Testbuch Wirtschaftsdeutsch NEU.Training zum Test WiDaF. Berlin, Lagenscheidt, 2008. ISBN 3468498411 - 81.
|