Lecturer(s)
|
|
Course content
|
Introduction to advanced economic terminology via text analyses, work with diagrams, tables from didactically modified and authentic sources. Students will apply acquired knowledge and skills in discussion concerning specific economic problems (economic problems in EU, situation in European Market, economic status of German speaking countries, comparing to economic situation in the Czech Republic.) Group work on a project, where students will work on chosen economic topic.
|
Learning activities and teaching methods
|
Collaborative instruction, Discussion, Students' portfolio, Task-based study method, Individual study, Seminar
- Preparation for comprehensive test (10-40)
- 13 hours per semester
- Presentation preparation (report in a foreign language) (10-15)
- 15 hours per semester
- Contact hours
- 26 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
vysvětlit základní hospodářské termíny v německém jazyce |
charakterizovat rysy odborného textu z oblasti ekonomie |
porovnat německou a českou terminologii k danému tématu |
zasadit vybraný hospodářský problém do širšího kontextu |
porovnat hospodářské systémy německy mluvících zemí a České republiky v kontextu Evropské unie |
Skills |
---|
komunikovat v němčině na úrovni B2 dle SERR |
analyzovat německy psaný odborný text z oblasti ekonomie |
analyzovat německy psaný odborný text z oblasti obchodního či pracovního práva |
interpretovat obsah odborného textu, grafu, tabulky apod. |
formulovat německy vlastní názor na konkrétní problém z hospodářské oblasti |
pracovat s terminologií z oblasti ekonomie receptivním i produktivním způsobem |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
orientovat se v německé i české terminologii z oblasti hospodářství, pracovního a obchodního práva |
německy vysvětlit zásadní hospodářské termíny |
orientovat se v aktuálních otázkách hospodářství německy mluvících zemí |
orientovat se v aktuálních otázkách hospodářství Evropské unie |
porovnat hlavní tendence v aktuální situaci v ekonomice německy mluvících zemí a České republiky v kontextu Evropské unie |
Skills |
---|
použít vhodným způsobem osvojenou terminologii v odborné komunikaci v němčině |
používat zásadní hospodářské termíny jak v němčině, tak v češtině |
analyzovat po jazykové i obsahové stránce odborný text z oblasti hospodářství a práva |
představit a interpretovat konkrétní hospodářský problém |
německy formulovat vlastní názor na vybraný problém z hospodářské oblasti, vhodně argumentovat a své myšlenky obhájit |
aktivně pracovat na týmovém zpracování zadaného tématu z oblasti hospodářství a v němčině prezentovat výsledky své práce |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Seminar |
Task-based study method |
Collaborative instruction |
Individual study |
Students' portfolio |
Discussion |
assessment methods |
---|
Test |
Skills demonstration during practicum |
Group presentation at a seminar |
Project |
Recommended literature
|
-
Buhlmann, Rosemarie; Fearns, Annelise; Leimbacher, Eric. Wirtschaftsdeutsch von A-Z NEU: Kommunikation und Fachwortschatz in der Wirtschaft. Berlin, 2008.
-
Conlin, C. Unternehmen Deutsch. Lehrwerk für Wirtschaftsdeutsch. Stuttgart, 2003.
-
Dudenredaktion. Duden Wirtschaft A-Z. Grundlagenwissen für Schule und Studium, Beruf und Alltag.. Mannheim, 2009.
-
Eismann, Volker. Wirtschaftskommunikation Deutsch NEU. Berlin, 2008.
-
Kolektiv autorů. Kommunikation in der Wirtschaft. Plzeň, 2009.
-
Kuß, A. Marketing-Einführung. Grundlagen, Überblick, Beispiele. Wiesbaden, 2001.
-
Pucharski, Astrid; Unger-Ullmann, Daniela. Wirtschaftsdeutsch von A bis CZ: Ein kommunikativer DaF-Reader für die Mittel- und Oberstufe. Brno, 2001.
-
Thiele, P. Das Testbuch Wirtschaftsdeutsch NEU. Training zum Test WiDaF. Berlin, 2008.
-
Wöhe, Günter; Kislingerová, Eva. Úvod do podnikového hospodářství. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze : C.H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-897-2.
|