|
Vyučující
|
-
Kebza Martin, RNDr. Ph.D.
-
Preis Jiří, RNDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Příprava exkurze. Vytvoření týmů. Příprava programu. Logistika. Realizace exkurze a její vyhodnocení.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Samostudium literatury, Cvičení, Exkurze, výuka v terénu
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 15 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 20 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 20 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 80 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Použít znalosti z fyzické, humánní a regionální geografie na úrovni bakalářského studia. |
| Cestovat a trávit se skupinou spolužáků více dnů mimo svůj domov. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Pracovat v týmu. |
| Komunikovat v cizím jazyce. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
| bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Použít znalosti o cílovém regionu, jeho obyvatelích, přírodních i socioekonomických podmínkách, historickém kontextu i současném vývoji. |
| Vyhledat spolehlivé informace o daném regionu v relevantních zdrojích. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aplikovat znalosti z fyzické, humánní a regionální geografie při poznávání geografického terénu. |
| Získat, zpracovat, interpretovat a vyhodnotit geografické informace a data z relevantních zdrojů. |
| Osvojit si práci v týmu. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Skupinová konzultace, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Skupinová prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Skupinová prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Sebehodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Čechurová, M., Preis, J. Zahraniční geografická exkurze: příprava, realizace, význam. Praha, 2012.
-
Jonasson, M. Framing Learning Conditions in Geography Excursions. 2011.
|