Vyučující
|
-
Vogt David, RNDr. Ph.D.
-
Kebza Martin, Mgr. Ph.D.
-
Kopp Jan, Doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Práce s topografickými a tematickými mapami. Vybrané metody mapování polohopisu a výškopisu a základy konstrukce mapy. Terénní část: Mapování socioekonomických prvků v krajině. Využití technologie GPS. Praktické úkoly měření výškopisu a polohopisu v terénu. Zpracování a prezentace výsledků s využitím GIS.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 25 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 10 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
dosáhnout geografických a matematických znalostí na úrovni střední školy |
Odborné dovednosti |
---|
uplatnit v praxi topografické a matematické znalosti na úrovni střední školy |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit základní metody topografického a socioekonomického mapování |
znát technologii GPS |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat vybrané metody mapování polohopisu a výškopisu a být schopen je prakticky použít při práci v terénu |
zpracovat a vizualizovat naměřená data |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Projektová výuka, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Projektová výuka, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Čapek, Richard; Mikšovský, Miroslav; Mucha, Ludvík. Geografická kartografie. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1992. ISBN 80-04-25153-6.
-
Hojgr, R., Stankovič, J. GPS. Praktická uživatelská příručka. BEN Praha, 2007.
-
Huml, Milan. Mapování a kartografie. Vyd. 1, dotisk. Praha : Vydavatelství ČVUT, 2003. ISBN 80-01-02383-4.
-
KONEČNÝ, Milan, KAPLAN, Věroslav, KEPRTOVÁ, Kateřina, PODHRÁZSKÝ, Zbyšek, STACHOŇ, Zdeněk, TAJOVSKÁ, Kateřina. Kartografie a geoinformatika. Multimediální učebnice. Brno.
-
Novotná, Marie; Čechurová, Monika,; Bouda, Jakub. Geografické informační systémy ve školách. Plzeň : Aleš Čeněk, 2012. ISBN 978-80-7380-385-8.
-
Portella, Adriana. Visual pollution : advertising, signage and environmental quality. Farnham : Ashgate, 2013. ISBN 978-0-7546-7534-1.
-
Pyšek, Jiří. Kartografie a topografie. [Díl] II., Topografie. Plzeň, 1995. ISBN 80-7043-150-4.
-
Pyšek, Jiří. Kartografie a topografie. I, Kartografie. 3. nezm. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1999. ISBN 80-7082-522-7.
-
Reicher, Christa. Städtebauliches Entwerfen. 2nd ed. Wiesbaden : Vieweg, 2013. ISBN 978-3-8348-2645-9.
-
Steiner, Ivo; Černý, Jiří. GPS od A do Z. 3., aktualiz. vyd. Praha : eNav, 2004. ISBN 80-239-3314-0.
|