|
Vyučující
|
-
Ježek Jiří, doc. RNDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Přehled teoretických koncepcí regionálního rozvoje Regionální politika, její vymezení a nástroje, regionální politika jako víceúrovňové vládnutí, nástroje regionální politiky New public management, městský a regionální management: jeho vymezení (specifika), cíle a nástroje Strategické plánování rozvoje měst a regionů: přístupy, nástroje, proces Regionální a městský marketing: koncepce, cíle, nástroje, strategie Přehled analytických, prognostických, evaluačních a manažerských metod
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Projektová výuka, Studium metodou řešení problémů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 36 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| žádné |
| Odborné dovednosti |
|---|
| žádné |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| diskutovat poznatky o koncepcích rozvoje měst a regionů, měnících se funkcích a rolích městského a regionálního managementu (znát problémy managementu měst a regionů a možnosti jejich praktických řešení, ovládat znalosti nutné pro tvorbu strategických plánů a projektů pro města a regiony, řídit organizace veřejné správy na lokální a regionální úrovni). |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat poznatky a koncepce rozvoje měst a regionů (měnící se funkce a role městského a regionálního managementu, problémy managementu měst a regionů a možnosti jejich praktických řešení, tvorba strategických plánů a projektů pro města a regiony, řízení organizací veřejné správy na lokální a regionální úrovni). |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Řešení problémů, |
| Projektová výuka, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Blažek, J., Uhlíř, D. Teorie regionálního rozvoje. Praha, 2011.
-
Ochrana, F. ? Půček, M. Efektivní zavádění a řízení změn ve veřejné správě. Smart Administration.. Praha, 2011.
-
Veselý, A. ? Nekola, M. (ed.). Analýza a tvorba veřejných politik. Přístupy, metody a praxe.. Praha. ISBN 2007.
-
Wright, G. ? Nemec, J. Management veřejné správy. Teorie a praxe.. Praha, 2003.
|