|
Vyučující
|
-
Dokoupil Jaroslav, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Historie regionálního rozvoje česko-bavorského pohraničí. Historie česko-bavorských vztahů. Rozvojové (plánovací) dokumenty česko-bavorských příhraničních regionů (kraje, euroregiony). Přístup k regionální politice, institucionální správa, inovace ve jmenovaných územích. Programy pro rozvoj česko-bavorského pohraničí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů, Přednáška, Seminář
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát obecné aspekty regionální politiky a regionálního rozvoje |
| Odborné dovednosti |
|---|
| N/A |
| prakticky používat němčinu na úrovni B2 |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Získat přehled o programech na podporu rozvoje česko-bavorského pohraničí. |
| Disponovat komplexními poznatky o česko-bavorském pohraničí. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analyzovat a kriticky posoudit rozvojové dokumenty v česko-bavorském pohraničí |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Dokoupil, J.; Matušková, A.; Dittrich, J.; Kottl, B.; Roosen, J. Das Verbraucherverhalten im bayerisch-tschechischen Grenzraum nach Schengen.. 2010.
-
Dokoupil, Jaroslav,; Kopp, Jan. Der Einfluss der tschechisch-bayerischen Grenze auf die natürlichen und die sozioökonomischen Systeme. 1. Ausgabe. Plzeň : Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80-261-0262-5.
|