Vyučující
|
-
Dokoupil Jaroslav, Doc. PaedDr. Ph.D.
-
Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Historie regionálního rozvoje česko-bavorského pohraničí. Historie česko-bavorských vztahů. Rozvojové (plánovací) dokumenty česko-bavorských příhraničních regionů (kraje, euroregiony). Přístup k regionální politice, institucionální správa, inovace ve jmenovaných územích. Programy pro rozvoj česko-bavorského pohraničí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů, Přednáška, Seminář
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát obecné aspekty regionální politiky a regionálního rozvoje |
Odborné dovednosti |
---|
N/A |
prakticky používat němčinu na úrovni B2 |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Získat přehled o programech na podporu rozvoje česko-bavorského pohraničí. |
Disponovat komplexními poznatky o česko-bavorském pohraničí. |
Odborné dovednosti |
---|
Analyzovat a kriticky posoudit rozvojové dokumenty v česko-bavorském pohraničí |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Dokoupil, J.; Matušková, A.; Dittrich, J.; Kottl, B.; Roosen, J. Das Verbraucherverhalten im bayerisch-tschechischen Grenzraum nach Schengen.. 2010.
-
Dokoupil, Jaroslav,; Kopp, Jan. Der Einfluss der tschechisch-bayerischen Grenze auf die natürlichen und die sozioökonomischen Systeme. 1. Ausgabe. Plzeň : Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80-261-0262-5.
|