Vyučující
|
-
Kopp Jan, Doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti budou zapojeni do řešení výzkumných projektů na KGE. V závislosti na řešených problémech budou využívat následující metody výzkumu: sběr dat, jejich zpracování pomocí analytických nástrojů, písemná či ústní prezentace výstupů z praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Individuální konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Přednáška, Exkurze, výuka v terénu
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 4 hodiny za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 10 hodin za semestr
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 14 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
zná základy geografie na úrovni absolventa střední školy |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat samostatně v krajině |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vhodně vybrat potřebné analyticko-syntetické metody zpracování dat |
Odborné dovednosti |
---|
získávat samostatně primární i sekundární data a informace z různých zdrojů |
použít vhodně potřebné analyticko-syntetické metody zpracování dat |
využít získané praktické zkušenosti při studiu geografického problému |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Řešení problémů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Výstupní projekt, |
Kolokvium, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Kolokvium, |
Doporučená literatura
|
-
Burt, James E.; Barber, Gerald M.; Rigby, David L. Elementary statistics for geographers. 3rd ed. New York : Guilford Press, 2009. ISBN 978-1-57230-484-0.
-
Hendl, Jan. Přehled statistických metod : analýza a metaanalýza dat. 3., přeprac. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-482-3.
-
Kopp, Jan. Nauka o krajině a životním prostředí : cvičení. Plzeň : Západočeská univerzita, 2005. ISBN 80-7043-311-6.
-
Matušková, Alena; Červený, Pavel. Cvičení ze statistických a grafických metod pro geografy. Plzeň : Západočeská univerzita, 2003. ISBN 80-7082-961-3.
-
Strahler, Alan H.; Strahler, Arthur Newell. Laboratory manual for physical geography. Hoboken : John Wiley & Sons, 2004. ISBN 0-471-47670-6.
|