Vyučující
|
-
Vančát Jaroslav, doc. PhDr. Ph.D.
-
Barta Jiří, prof. akad. mal.
-
Domlátil Vojtěch, doc. MgA.
-
Franče Petr, RNDr.
-
Jiřičková Ditta, doc. akad. mal.
-
Soukup Radek, doc. Ing. Ph.D.
-
Steker František, doc. akad. mal.
-
Sýkorová Lenka, doc. Mgr. Ph.D.
-
Velíšek Martin, prof. akad. mal.
-
Fišerová Kristýna, prof. MgA.
-
Fránek Zdeněk, prof. Ing. arch.
-
Fučíková Renáta, akad. mal.
-
Grygar Štěpán, prof. Mgr.
-
Hosnedl Stanislav, prof. Ing. CSc.
-
Jirků Boris, prof. akad. mal.
-
Merta Vladimír, doc. akad. mal.
-
Míšek Karel, prof. akad. mal. Ph.D.
-
Mištera Josef, doc. akad. mal.
-
Potiron Jana, doc. Mgr. Art. ArtD.
-
Sloupová Andrea, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Stanická Silvie, Mgr. Ph.D.
-
Vaněk Rostislav, prof. akad. mal.
-
Veverka Zdeněk, doc. MgA.
-
Vlček Tomáš, prof. PhDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
1. Principy přípravy edukační aktivity podle zvoleného žánru 2. Jádrové obsahy a dynamika obsahových vrstev výuky 3. Metody dialogické výuky a reflektivního dialogu 4. Anotace, analýza a alterace realizovaného tvaru edukační aktivity
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Přednáška, Přednáška s demonstrací
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
identifikovat klíčové obsahy své tvorby a transformovat je do učební úlohy, přednášky, nebo workshopu určeného konkrétní cílové skupině, naplánovat výukovou aktivitu a predikovat její dynamický vývin |
Odborné dovednosti |
---|
prezentovat cílové skupině zadání plánované edukační aktivity, reflektovat vzdělávací situaci a s oporou o argumenty diskutovat její podobu s jednotlivými aktéry, aplikovat poznatky získané ve vlastní tvorbě při dialogu s cílovou skupinou, vedení aktivity a při ejjím hodnocení |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní terminologie a postupy využívané v konceptu Discipline Art Based Education, nebo Visual Art Based Education, gnoseologického rozměru umělecké tvorby a způsobů reflexe a interpretace umělecko-estetického zážitku účastníků aktivity, přípravy a realizace expozice, korektury a reflexe zvoleného žánru vzdělávací aktivity |
Odborné dovednosti |
---|
lépe rozumí, reflektuje a popisuje roli sebe jako umělce/badatele/pedagoga, přípravy, realizace a reflexe edukační aktivity, navrhování zlepujících alterací realizovaného díla, vyvozování přidané kulturní hodnoty (kulturního kapitálu) expresivně tvořivých, nebo uměnovědných aktivit |
Obecné způsobilosti |
---|
dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, s využitím teoretických poznatků oboru plánují, podporují a řídí získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí pro úspěšné dokončení doktorského projektu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Formativní hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Dobbs, Stephen Mark. The DBAE Handbook: An Overview of Discipline-Based Art Education.. Getty Center for Education in the Arts, Los Angeles, CA., 1992. ISBN 0-89236-214-6.
-
Ian Heywood, Barry Sandywell. The Handbook of Visual Culture. Berg, 2014. ISBN 1847885756.
-
Jan Slavík, Tomáš Janík, Petr Najvar, Petr Knecht. Trandisciplinární didaktika - O učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. MU Brno, 2017. ISBN 80-210-8568-1.
-
Vančát, Jaroslav. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě - Předpoklady gnozeologické analýzy obrazové stránky nových médií. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1625-4.
|