|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
1. Paper specifications: 2. - 5. Analysis and synthesis of a given territory 6. - 10. Proposed design formation 10. - 12. Application of a graphic sofware 13. Semestral paper presentation
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Collaborative instruction, Discussion, Multimedia supported teaching, Skills demonstration, Task-based study method, Individual study, Lecture with visual aids, Practicum
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Individual project (40)
- 25 hours per semester
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 10 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| popsat důležité aspekty ochrany a tvorby krajiny |
| vysvětlit význam Evropské úmluvy o krajině |
| vysvětlit význam prosazování ochrany a zachování přírodních a kulturních hodnot krajiny |
| Skills |
|---|
| vnímat a chápat vztahy v krajině |
| learning outcomes |
|---|
| provést analýzu a syntézu modelového území |
| využít pro analýzu území nástroje GIS |
| vyřešit návrh respektující závěry Evropské úmluvy o krajině |
| teaching methods |
|---|
| Field trip |
| Project-based instruction |
| Individual study |
| One-to-One tutorial |
| Discussion |
| assessment methods |
|---|
| Skills demonstration during practicum |
| Seminar work |
| Individual presentation at a seminar |
| Continuous assessment |
| Project |
|
Recommended literature
|
-
Bárta, František,; Němec, Jan,; Pojer, František. Krajina v České republice. Praha : Consult, 2007. ISBN 80-903482-3-8.
-
Štěrba, Otakar. Říční krajina a její ekosystémy. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2008. ISBN 978-80-244-2203-9.
-
Váchal, J. Pozemkové úpravy. Praha Consult, 2011. ISBN 80-903482-8-9.
|