-
International Journal of Historical Learning, Teaching and Reasearch. (IJHLTR).
-
International Journal of Research on History Didactics, History Education and History Culture (JHEC).
-
International review of history education.
-
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005. ISBN 80-87000-02-1.
-
ALBERTY, Július. Didaktika dejepisu. 1. vyd. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 1992. 157 s. ISBN 80-85162-38-5..
-
BARTON Keith ? LEVSTIK, Linda. Teaching history for common good. New Jersey 2003. ISBN 978-0-8058-3039-5..
-
Beneš, Z. Historický text a historická kultura,. Praha, 1995.
-
Beneš Zdeněk. Moderní a soudobé dějiny - jejich výuka a edukace jimi, in: ČECHUROVÁ, Jana - RANDÁK, Jan. Základní problémy studia moderních a soudobých dějin. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2014. 756 s. České dějiny. ISBN 978-80-7422-309-9. s. 185-202..
-
Čapek, Gracová, Jílek, Východská. Vybrané kapitoly z didaktiky dějepisu. Plzeň, 2006.
-
Čapek, Vratislav. Didaktika dějepisu. Díl 2, Výchovně vzdělávací proces v dějepise. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
-
Čapek, Vratislav. Pojetí dějepisu jako učebního předmětu : K teorii výběru dějepisného učiva // : Seminární učební text z metodiky dějepisu jako učebního předmětu. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1966.
-
ERDMANN, Elisabeth-Hasberg, Wolfgang. History Teacher Education. Global Interrelations. Schwalbach 2015. ISBN 978-3-7344-0081-0..
-
GRACOVÁ, Božena ? LABISCHOVÁ, Denisa. Příručka ke studiu didaktiky dějepisu, Ostrava 2008. ISBN:978-80-7368-584-3..
-
HENKE-BOCKSCHATZ Gerhard. Oral History im Geschichtsunterricht. ISBN 978-3-89974889-5..
-
HUSBAND Chris et al. Undertanding History Education Teaching: Teaching and Learning about the Past at Secondary Schools. Philadelphia 2003. ISBN 978-0-3352-1271-2..
-
Janovský, Julius. Základy didaktiky dějepisu : Učebnice pro studium oboru učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů na filozof. a pedagog. fakultách. 1. vyd. Praha : SPN, 1984.
-
Jílek,T., Čapek, V. Vybrané kapitoly z didaktiky dějepisu I., II. Plzeň, 1994.
-
JULÍNEK, Stanislav a kol. Základy oborové didaktiky dějepisu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004. 275 s. ISBN 80-210-3495-5..
-
KRATOCHVÍL, Viliam. Modely na rozvíjanie kompetencií žiakov: k transformácii vzťahu histórie a školského dejepisu. Vyd. 1. Bratislava: Stimul, 2004. 118 s. Acta historica posoniensia; V. Monographiae; II. ISBN 80-88982-94-4..
-
Morávková Naděžda. Fakultní školy a jejich možnosti při uvádění začínajících učitelů do praxe. In: COUFALOVÁ, Jana (ed.) Hledisko kvality v přípravě učitelů. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010.. ISBN 978-80-7043-869-5.
-
Morávková Naděžda. K některým problémům využití orální historie ve výuce dějepisu/Some problems with using oral histry methods in teaching history, MEMO. Časopis pro orální historii/Oral History Journal, roč. 2/2012, č. 2..
-
Morávková Naděžda. Orální historie v přípravě budoucích učitelů dějepisu- několik postřehů z využití přímých i mediálně zprostředkovaných svědectví pamětníků ve výuce dějin/Oral History in Preparation of Intending Teachers of Historiography ? Some Remarks on Using of Direct and Medial Contemporary Evidence in History Teaching, Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity,řada společenských věd, roč. 25, 2011, č. 2. Brno, 2011.
-
Morávková Naděžda. Orální historie ve výuce společenských věd na školách, možnosti a metody, Civilia: Odborná revue pro didaktiku společenských věd, roč. 4/2013, č. 1..
-
Morávková Naděžda. Projekt mentoringu začínajících učitelů ? absolventů Pedagogické fakulty ZČU v Plzni (informace o připravovaném experimentálním projektu Katedry historie Pedagogické fakulty ZČU Plzeň. In: BENEŠ, Z. (ed.). Historie a škola VI: Klíčové kompetence a současný stav ve vzdělávání v dějepisu. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 2009.. ISBN 978-80-211-0571-3.
-
Morávková Naděžda. Zalidněme školní dějepis. Několik důvodů pro systematické zařazení metod orální historie a ego-historie do didaktiky dějepisu, Civilia: Odborná revue pro didaktiku společenských věd, roč. 8/2018, č. 1..
-
Morávková Naděžda. Závěrečné práce na středních školách jako multipředmětové absolventské projekty, Acta universitatis Purkynianae, Facultatis Philosophicae. Studia Historica Didactica, Dějepisné výzvy mezioborovým vztahům, č. 1, 2010, Ústí nad Labem.. ISBN 978-80-7414-257-4.
-
PANDEL Hans-Jürgen. Geschichtsdidaktik. Eine Theorie für die Praxis. Schwalbach, 2013. ISBN 978-3-89974670-9.
-
PANDEL Hans-Jürgen. Historisches Erzählen. Narrativität im Geschichtssunterricht. Schwalbach, 2010. ISBN 978-3-89974532-0..
-
PARKAN, František. Didaktika dějepisu. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 59 s. ISBN 978-80-7290-644-4..
-
Slavík, Jan et al. Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory.. Brno, 2017. ISBN 978-80-210-8568-8.
-
TIMMINS, Geoffrey, VERNON, Keith a KINEALY, Christine. Teaching and learning history. London: SAGE, 2005. xiv, 250 s. Teaching & learning the humanities in higher education. ISBN 0-7619-4773-6..
-
Východská, H. Dějepis hrou. Plzeň, 2008.
|