|
Vyučující
|
-
Aschenbrenner Vít, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
V Disertačním semináři 2 jsou nadále detailně prodiskutovávány metodologické, věcné a formulační otázky vyplývající z příprav disertačních prací: 1. Citace, parafráze a vlastní text na základě studia a zpracování literatury. Otázka vědeckého přínosu kompilace. Disertační práce jako spojení pečlivé heuristiky a intelektuálního výkonu. 2. Poznámkový aparát a bibliografické normy. 3. Vědecká hypotéza a její verifikace. Teze zpracovávaného tématu. 4. Průběh obhajoby, technika vlastního vystoupení před komisí pro obhajoby. 5. Projekty disertační práce z hudební pedagogiky 1 (cca 5 normostran textu) s diskuzí všech studentů k obsahovým, metodologickým i formálním otázkám předneseného textu. 6. Projekty disertační práce z hudební historiografie 1 (cca 5 normostran textu) s diskuzí všech studentů k obsahovým, metodologickým i formálním otázkám předneseného textu. 7. Projekty disertační práce z hudební estetiky nebo jiné disciplíny hudební vědy 1 (cca 5 normostran textu) s diskuzí všech studentů k obsahovým, metodologickým i formálním otázkám předneseného textu. 8. Projekty diplomové práce z hudební teorie 1 (cca 5 normostran textu) s diskuzí všech studentů k obsahovým, metodologickým i formálním otázkám předneseného textu. 9. Etika vědecké práce. Etický kodex. Plagiátorství ve vysokoškolské publikační činnosti. Autorství a spoluautorství vědeckého textu. Spolupráce se školitelem. Priority v hudebně vědeckém výzkumu. 10. Editor a text. 11. RIV, RUV, RILM, RISM, Music Index, světové impaktované časopisy v oblasti hudební vědy, česká recenzovaná hudebně vědná periodika (Hudební věda, Musicalia, Hudební výchova, Opus musicum, Musicologica Brunensia a Musicologica Olomucensia). 12. Závěrečné úpravy a korektura vědeckého textu. Diskuze všech členů semináře je řízena vedoucím pedagogem semináře.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 130 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Práce s odbornou literaturou. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Formulovat myšlenky od obecného ke konkrétnímu a jednotlivému. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Orientuje se v oblasti současné hudební teorie a je schopen pojímat téma své disertace rovněž v hudebně teoretických a hudebně historických souvislostech. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Orientace v tématu práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Smysluplné sepsání práce na zadané téma |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Orientuje se v oblasti současné hudební teorie a je schopen pojímat téma své disertace rovněž v hudebně teoretických a hudebně historických souvislostech. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
dle tématu disertační práce.
-
BOLDYŠ, Petr. Bibliografické citace dokumentů podle ČSN ISO 690. .
-
ECO, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia. 1997.
-
Kolektiv autorů (ČSAV). Editor a text: úvod do praktické textologie. Praha; Litomyšl: Paseka. 2006.
-
KUBÁTOVÁ, Helena. Rukověť autora diplomky. Olomouc: Univerzita Palackého. 2009.
-
POLEDŇÁK, Ivan a Jiří.FUKAČ. Úvod do studia hudební vědy. Olomouc: Univerzita Palackého. 2005.
-
VOLEK, Jaroslav. Struktura a osobnosti hudby. Praha: Panton. 1988.
|