|
Vyučující
|
-
Gvozdevskaia Galina, Kandid.pedagogických věd
|
|
Obsah předmětu
|
Osvojování technických základů hry na nástroj, hra přednesových skladeb, improvizace jednoduchých doprovodů k lidovým a umělým písním na vybrané hudební literatuře.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 13 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Pojmenovat a objasnit zákonitosti tvorby doprovodné kadence. Popsat osvojené druhy doprovodů. Objasnit problematiku nezávislosti rukou. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Prokázat hrou osvojení základních pianistických návyků. Zahrát minimálně pět písní s dvěma způsoby doprovodu. Hrát na úrovni technických dovedností dle výstupů z HNN1. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zdůvodnit výběr přednesových skladeb v kontextu s výukou HV (pokročilí studenti). |
| Objasnit pojmy z oblasti rozvoje klavírní techniky: hra legato, staccato, odtah, druhy doprovodu a jejich popis, osvojované kadence a jejich stavba. |
| Popsat osvojované stupnice a specifika jejich hry (prstoklady, předznamenání, způsob hry). |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Zahrát povinné pensum stupnic, písní, skladeb i technických cvičení dle požadavků pro tento semestr. |
| Zahrát písně se čtyřmi druhy doprovodů: akordicky, rozloženě, polkou či valčíkem. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Prezentace práce studentů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Samostudium, |
| Skupinová výuka, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Portfolio, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
-
Já, písnička: zpěvník 6. Music distribuce. 2023.
-
Notový materiál od vyučujícího. .
-
BEZDĚK, J. Úvod do harmonizace české lidové písně a do její jednoduché stylizace pro klavír a akordeon (určeno stud. 2. - 5. roč. učitelství pro 2. stupeň a střední školy). 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita. 1994.
-
CZERNY, C. Sbírky etud (výběr op. 261, 849, 821)..
-
JÁNSKÝ, P. Já písnička II. díl. 2.. Most: MUSIC CHEB, 1993.
-
JÁNSKÝ, P. Já, písnička: zpěvník pro žáky základních škol: pro 1.- 4. třídu.. Cheb: Music Cheb,, 1995. ISBN 80-859-2501-X.
|