|
Vyučující
|
-
Kodejška Miloš, doc. PaedDr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
Rozvoj osobnosti studenta prostřednictvím technik muzikoterapie a pohybové terapie, získání námětů pro integrativní výuku na ZŠ, ZUŠ a SŠ, rozvoj kreativity i kompetencí k plnění povinných Očekávaných výstupů v oblasti hudebně pohybových činností. Tance a pohybové hry.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Demonstrace dovedností, Cvičení
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 50 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| aplikace teoretických znalostí do praktické činnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| úspěšné zvládnutí dovedností a jejich využití při výuce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| užití teoretických znalostí v praktické činnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Zahrát a zazpívat pensum povinných písní i skladeb, dále písní z vlastního výběru s dynamiku. Vysvětlit motivaci, způsob nácviku, souvislosti, frázování, předvést dirigování. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Kooperativní výuka, |
| Skupinová výuka, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Řešení problémů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Skupinová prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
| Závěrečná přehrávka vybraného repertoáru před třídou i komisí. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Materiál z kurzů muzikoterapie a pohybové terapie, klasická i etnická hudba..
-
DIMÉNY, J. Zvuk jako hra.. Praha: Panton, 1992. ISBN 80-7039-152-9.
-
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi.. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-213-0.
|