|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod. Základní terminologie. 2. Hudební softwary v hudebním vzdělávání. 3. Internetové portály pro výuku hudby. 4. Seznámení s notačními programy. 5. Zápis skladby v notačním programu. 6. Nahrávání zvuku, jeho počítačové zpracování v programu, instalace programu. 7. Prezentace samostatných prací studentů, diskuse. 8. Virtuální hudební nástroje. 9. Základy práce s interaktivní dotykovou tabulí, program SmartNotebook. 10. Tvorba multimediálních prezentací.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 32 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znalost základních počítačových programů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| základní ovládání notačního programu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| aplikace hudebního softwaru v hudebním vzdělávání. Využití internetu, portály pro školní výuku. Virtuální hudební nástroje ve výuce. Využití krátké hudební smyčky v rytmické výchově. Aktivity v oblasti počítačového notopisu, rozpis hlasů, přehrávání zvuku, instalace programů. Nahrávání zvuku, jeho počítačové zpracování a archivace. Seznámení s využitím interaktivní dotykové tabule a programu SmartNotebook při hudební výuce. Tvorba multimediálních prezentací |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikace hudebního softwaru v hudebním vzdělávání. Využití internetu, portály pro školní výuku. Virtuální hudební nástroje ve výuce. Využití krátké hudební smyčky v rytmické výchově. Aktivity v oblasti počítačového notopisu, rozpis hlasů, přehrávání zvuku, instalace programů. Nahrávání zvuku, jeho počítačové zpracování a archivace. Seznámení s využitím interaktivní dotykové tabule a programu SmartNotebook při hudební výuce. Tvorba multimediálních prezentací |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Battier, Marc. Computer Music in the 21st Century-History and Practice. Sun Ya-Tsen University Press, 2023.
-
BREZINA, P. Technika a technológie v hudobnom vzdelávaní východiská, stav, perspektívy. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa. 2018.
-
Clarke,M-Dufeu,F-Manning,P. Inside Computer Music. New York: Oxford University Press, 2022.
-
DAUBRESSE, E., ASSAYAG, G. a J. FINEBERG. Technology and creation ? The creative evolution. Contemporary Music Review. 2009.
-
LÉVY, P. Kyberkultura. Praha: Karolinum. 2001.
-
VONDRÁČEK, V. Využití počítačů v hudební výchově 1. část.. 2008.
|