|
Vyučující
|
-
Feiferlíková Romana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Kuhn Tomáš, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Další rozvoj dovedností hry na nástroj s cílem jejího následného užití při pěveckých, poslechových i hudebně pohybových činnostech v MŠ. Ve čtvrtém semestru hry na klavír dokáže doprovázet hrou na klavír svůj vlastní zpěv i zpěv kolektivu dětí, což si ověřuje i na praxi v MŠ.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Skupinová konzultace, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat problematiku přehrávaného repertoáru písní (druhy doprovodu, notový záznam písně i doprovodu, dudácká kvinta, transpozice, aj.) dle požadavků předchozí HRMŠ3 |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zahrát požadovaný repertoár písní a technických cvičení na úrovni předchozího HRMŠ3 |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| přečíst notový záznam kterékoliv písně z osvojovaného repertoáru zdůvodnit volbu doprovodu u vybraných písní vytvořit seznam písní dle vlastního výběru do příslušných kategorií (pohádky, pochodové písně, řemesla, taneční písně, ostatní) objasnit princip tvorby předeher k písním |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zahrát a současně zazpívat povinné pensum písní zaznamenaných do sešitu, opatřených předehrou (min. 15 k zápočtu, min. 25 ke zkoušce) transponovat každou píseň do pěvecky vhodné tóniny využívat hudební nástroj v rámci všech druhů činností: doprovázet vlastní zpěv i zpěv dětí v MŠ, zkušenosti se hrou na klavír promítnout do tvorby doprovodů na jiné nástroje (tvorba doprovodů písní učitelem i dětmi samotnými) |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Skupinová konzultace, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Řešení problémů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Samostudium, |
| Prezentace práce studentů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Skupinová prezentace, |
| Portfolio, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Skupinová prezentace, |
| Praktická zkouška, |
| Sebehodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
KULHÁNKOVÁ, E. Písničky a říkadla s tancem. Portál, Praha. 1999.
-
LORENC, Eva. Můj klavír. Bärenreiter Praha. 2023.
-
SARAUER, A. Klavírní škola pro začátečníky BGS. Bärenreiter Praha. 2017.
-
STOJAN, Jaroslav. Maličká su.. Přerov: Jasto,, 1997. ISBN 80-901932-7-7.
-
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk a Alena TICHÁ. Lidové písničky a hry s nimi.. Praha: Portál,, 1999. ISBN 80-717-8323-4.
|