|
Vyučující
|
-
Brada Přemysl, doc. Ing. MSc., Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Náplní semináře budou vybrané partie středoškolské informatiky. Důraz bude kladen na sjednocení příp. prohloubení dovedností v oblasti digitální gramotnosti a získání základních znalostí a dovedností v těch oblastech, jež jsou zapotřebí pro bezproblémové zvládnutí úvodních kurzů z oblasti informatiky na vysoké škole (algoritmizace, základy programování, práce s daty). Pozornost bude věnována zvládnutí české oborové terminologie a porozumění odbornému textu v českém jazyce. Seminární forma výuky umožňuje přizpůsobit konkrétní obsah potřebám přítomných studentů a usnadnit jim tak následný vstup na vysokou školu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozumět organizaci informací v počítači na úrovni souborů a aplikací |
| mít základní představu o využití počítačových sítí a bezpečnosti na nich |
| Odborné dovednosti |
|---|
| umět pracovat s počítačem, spravovat soubory a aplikace, využívat základní kancelářské a komunikační nástroje |
| umět s pomocí počítačových sítí a vhodných aplikací vyhledávat informace |
| řešit slovní úlohy na úrovni středoškolské matematiky a/nebo fyziky |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
| bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| české terminologie v oblasti počítačů a informatiky |
| principů práce počítačů a počítačových sítí |
| formátů, způsobů získávání a vyhodnocování různých typů dat |
| základních datových typů a řídících struktur počítačových programů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| porozumět populárně naučnému textu z oblasti informatiky a IT v českém jazyce |
| s využitím vhodného programového vybavení získat, vyhodnotit a prezentovat data nebo informace při řešení základních praktických úloh |
| řešit jednoduché algoritmické úlohy na základě slovního zadání |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Řešení problémů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Řešení problémů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Řešení problémů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Pavel Navrátil; Michal Jiříček. S počítačem nejen k maturitě 2. 2018. ISBN 978-80-7402-355-2.
-
Pecinovský, Josef; Pecinovský, Rudolf. Office 2019 : & Office 365 : průvodce uživatele. První vydání. 2019. ISBN 978-80-247-2303-7.
|