|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s platformou DOTNET 2. Vývoj jazyka C# 3. Základní konstrukce jazyka C# 4. Metody, vlastnosti, třídy, záznamy, rozhraní a struktury 5. Delegáti, události, genericita, kolekce a výjimky 6. Regulární výrazy, práce se soubory, formáty XML a JSON 7. Podpora debugování, ladění, jednotkové testy 8. Úvod do Entity Frameworku 9. Pokročilejší práce s EF 10. Úvod do uživatelského rozhraní 11. Návrhové vzory v uživatelském rozhraní 12. Paralelní programování 13. Reflexe, spolupráce s neřízeným prostředím, síť
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 12 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientovat se v primitivních datových typech programovacích jazyků na úrovni předmětu KIV/PPA a KIV/IDT |
| orientovat se v základních řídících strukturách programovacích jazyků na úrovni předmětu KIV/PPA a KIV/ADT |
| chápat základní principy objektově orientovaného programování na úrovni předmětu KIV/ADT |
| popsat principy základních způsobů reprezentace dat v počítači na úrovni předmětu KIV/IDT |
| Odborné dovednosti |
|---|
| napsat jednoduchý program v jazyce odvozeném od jazyka C |
| pracovat v integrovaném vývojovém prostředí |
| navrhnout a vytvořit jednoduchou databázi na úrovni předmětu KIV/DB1 |
| provést základní objektově orientovanou analýzu na úrovni předmětů KIV/PPG a KIV/MNS |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat základní principy práce v řízeném prostředí .NET |
| popsat a vysvětlit rozdíl mezi hodnotovými a referenčními datovými typy a fundovaně rozhodnout o jejich vhodném použití |
| popsat základní vlastnosti a chování Garbage Collectoru |
| vysvětlit základní principy objektově relačního mapování a možnosti implementace v prostředí .NET |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit základní aplikaci v prostředí .NET |
| využívat pokročilé konstrukce jazyka C# |
| využívat základní konstrukce jazyka LINQ |
| pomocí nástrojů integrovaného vývojového prostředí nalézt a opravit běžné programátorské chyby, se kterými se lze v prostředí .NET setkat |
| využívat možností Entity Frameworku pro perzistenci dat |
| navrhnout a vytvořit rozumné uživatelské rozhraní postavené na technologii .NET |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Přednáška s diskusí, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Přednáška s demonstrací, |
| Samostatná práce studentů, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Přednáška s diskusí, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktická zkouška, |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktická zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Andrew Troelsen, Philip Japikse. Pro C# 9 with .NET 5. Foundational Principles and Practices in Programming. 2021. ISBN 1484269381.
-
Joseph Albahari. C# 9.0 in a Nutshell: The Definitive Reference. 2021. ISBN 978-1098100964.
-
Mark J. Price. C# 9 and .NET 5 ? Modern Cross-Platform Development: Build intelligent apps, websites, and services with Blazor, ASP.NET Core, and Entity Framework Core using Visual Studio Code, 5th Edition. 2020. ISBN 180056810X.
-
Mikael Olsson. C# 8 Quick Syntax Reference: A Pocket Guide to the Language, APIs, and Library. 2019. ISBN 1484255763.
|