|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Semestrální práce se v rámci moderní programově orientované výuky zaměřuje na řešení problémů v oblasti umělé inteligence, zpracování signálů, hlasových dialogových systémů, automatického rozpoznávání a syntézy řeči a jazyka, aj. Práce je orientována na výzkumné a aplikační projekty pro prezentaci a projekty univerzity a současně s přesahem na uplatnění v průmyslu. Důraz je kladen na samostudium a samostatnou práci studenta. Literatura bude určena dle zadaného téma práce.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
- 8 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 48 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| využívat znalosti z již absolvovaných základních a profilujících předmětů |
| znát metody analýzy a syntézy kybernetických systémů jako např. identifikace, filtrace, řízení a regulace systémů |
| pracovat s odbornou literaturou, zpracovat rešerši |
| Odborné dovednosti |
|---|
| algoritmizovat metody a implementovat je ve vhodném programovacím prostředí |
| změřit nebo identifikovat vlastnosti a charakter objektů nebo procesů v zadané úloze |
| získávat, analyzovat a vizualizovat data |
| odborně zpracovat a zhodnotit dosažené výsledky řešení zadané úlohy |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| mít přehled o současném stavu řešení problematiky v oblasti zadané úlohy |
| orientovat se v metodách inženýrského přístupu ke specifikaci, formulaci a řešení problému |
| orientovat se v metodice analýzy, syntézy a kritického hodnocení navržených metod a dosažených výsledků |
| znát principy a metody týkající se vlastního řešení zadané úlohy a jeho úspěšnosti v zadaných podmínkách |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat znalosti a dovednosti získané během studia na řešenou problematiku v příslušné oblasti zadané úlohy |
| využít vhodné návrhové prostředky a nástroje k řešení zadané úlohy |
| zpracovat výstižnou a srozumitelnou odbornou dokumentaci popisující řešení zadané úlohy |
| prezentovat a zdůvodnit významné části své práce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Samostudium, |
| Individuální konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Laboratorní praktika, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
KKY FAV ZČU. STUDENTSKÉ PRÁCE NA KATEDŘE KYBERNETIKY. ZČU v Plzni, 2020.
|