|
Lecturer(s)
|
-
Brandner Marek, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture with practical applications, Students' portfolio, One-to-One tutorial, Lecture
- Individual project (40)
- 40 hours per semester
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 30 hours per semester
- Contact hours
- 52 hours per semester
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 8 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| rozumět základním pojmům z oblasti matematické analýzy (posloupnosti, řady) |
| ovládat základní poznatky z lineární algebry (maticový počet, soustavy lineárních algebraických rovnic) |
| vysvětlit základní poznatky z oblasti numerické matematiky (numerické řešení soustav lineárních a nelineárních rovnic) |
| používat základní poznatky z oblasti numerické matematiky (numerické derivování, numerická kvadratura, numerické řešení počátečních úloh pro obyčejné diferenciální rovnice) |
| používat základní poznatky z oblasti matematické analýzy (diferenciální a integrální počet) |
| Skills |
|---|
| navrhnout algoritmy pro numerické derivování, integrování a numerické řešení úloh pro diferenciální rovnice |
| řešit soustavy lineárních algebraických rovnic (pomocí přímých a iteračních metod) |
| řešit úlohy s posloupnostmi a řadami |
| vypočítat derivace a integrály elementárních funkcí |
| Competences |
|---|
| s pomocí odborníka získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě samostatného studia doporučených zdrojů |
| N/A |
| N/A |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| formulovat základní matematické modely založené na obyčejných a parciálních diferenciálních rovnicích |
| formulovat základní matematické modely založené na lineárních a nelineárních soustavách rovnic |
| v jednoduchých případech rozhodnout, zda je získaná matematická úloha (jednoznačně) řešitelná |
| navrhnout jednoduché numerické modely a algoritmy |
| Skills |
|---|
| provést implementaci jednoduchých numerických modelů a metod |
| komunikovat s odborníky z jiných vědních oblastí, než je studovaný obor |
| v jednoduchých případech navrhnout postup pro validaci a verifikaci získaných výsledků |
| Competences |
|---|
| N/A |
| N/A |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Task-based study method |
| Lecture supplemented with a discussion |
| Self-study of literature |
| Students' portfolio |
| One-to-One tutorial |
| Interactive lecture |
| Skills |
|---|
| Students' portfolio |
| Individual study |
| Self-study of literature |
| Competences |
|---|
| Discussion |
| Individual study |
| Self-study of literature |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Individual presentation at a seminar |
| Seminar work |
| Skills |
|---|
| Individual presentation at a seminar |
| Seminar work |
| Competences |
|---|
| Seminar work |
| Individual presentation at a seminar |
|
Recommended literature
|
-
Groesen, E. van.; Molenaar, Jaap. Continuum modeling in the physical sciences. 2007. ISBN 978-0-898716-25-2.
-
Leveque, Randall J. Finite volume methods for hyperbolic problems. 1st ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-81087-6.
-
Murray, J. D. Mathematical biology. 2nd ed. corr. Berlin : Springer, 1993. ISBN 3-540-57204-X.
-
Philipp Birken. Numerical methods for unsteady compressible flow problems. CRC Press, 2021. ISBN 978-0-367-45775-4.
-
Pulliam, T. H.; Zingg, D. W. Fundamental algorithms in computational fluid dynamics. 2014. ISBN 978-3-319-05052-2.
|