|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1.-2.týden - vektory, skalární a vektorový součin, analytická geometrie v rovině a v prostoru. 3.-4.týden - polynomy, matice, determinanty. 5.-7.týden - lineární prostory, báze, dimenze, souřadnice prvku v dané bázi, hodnost matice. 8.-9 týden - lineární zobrazení, jádro, obraz, matice lineárního zobrazení. 10.týden - soustavy lineárních rovnic. 11.-13.týden - skalární součin, ortogonální a ortonormální báze prostoru, Gram - Schmidtův proces, ortogonální průmět vektoru do podprostoru, metoda nejmenších čtverců.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vymezit pojem polynomu |
| vymezit pojem vektoru |
| poznat rovnice základních geometrických útvarů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| použít základy analytické geometrie |
| vyřešit jednoduché soustavy rovnic |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit pojem vektoru, matice, polynomu |
| popsat pojem lineárního prostoru a lineárního zobrazení |
| charakterizovat vlastní čísla a vlastní vektory |
| znát Gramovo-Schmidtův ortogonalizační proces a Metodu nejmenších čtverců |
| popsat kvadratické formy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| určit kořeny polynomu |
| vypočítat determinant matice, matici inverzní a hodnost matice |
| vyřešit soustavu algebraických rovnic |
| určit vlastní čísla a vlastní vektory matice |
| použít metodu nejmenších čtverců |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Tesková, Libuše. Lineární algebra. 2. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2005. ISBN 80-7043-413-9.
-
Tesková, Libuše. Sbírka příkladů z lineární algebry. 5. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2003. ISBN 80-7043-263-2.
|