|
Vyučující
|
-
Ovesleová Hana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do grafického designu Proces grafické zakázky Teorie barev, barevné prostory Reprezentace počítačové grafiky, rastrová a vektorová grafika Nástroje pro úpravu grafiky Prepress, tiskové techniky Základy typografie a teorie písma Grafický motiv a kompozice Grafy, tabulky a vzorce Základy a techniky prezentace Textové editory, grafická úprava textu Úvod do copywritingu, základní pravidla Struktura a stavba textu, hierarchie informace Jazykové styly a slohotvorní činitelé Lexikální a stylistické prostředky Interaktivní copywriting Výuka probíhá standardně v 90 minutových blocích (sudý týden přednáška, lichý týden cvičení). V případě, že je zapsáno méně než 10 zájemců, probíhá výuka blokově (pro ZS2017/18 čtvrtky a soboty).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Výuka podporovaná multimédii, Samostudium literatury, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 28 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| doporučené jsou znalosti základů marketingu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definovat základní principy grafické tvorby |
| stanovit základní požadavky na kvalitu grafické práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat základní principy grafické tvorby |
| kriticky zhodnotit vizuální materiál |
| sestavit zadání a stanovit strategii propagace |
| připravit atraktivní a kvalitní prezentaci a propagační text |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostudium, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Drew Eric Whitman. Cashvertising : How to Use More Than 100 Secrets of Ad-Agency Psychology to Make BIG MONEY Selling Anything to Anyone.. Career Press Pompton Plains, 2008. ISBN 9781601630322.
-
Joseph Sugarman. Advertising Secrets of the Written Word: The Ultimate Resource on How to Write Powerful Advertising Copy from One of America's Top Copywriters and Mail Order Entrepreneurs.. Delstar Publishing Kihei, 1998. ISBN 9781891686009.
-
Kočička, Pavel; Blažek, Filip. Praktická typografie. Praha : Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-385-4.
-
Křížek, Zdeněk; Crha, Ivan. Jak psát reklamní text. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4061-4.
-
Michaela Horňáková. Copywriting. Podrobný průvodce tvorbou textů, které prodávají.. Computer Press Praha, 2011. ISBN 978-80-251-3269-2.
-
Seddon Tony, Waterhouse Jane. Grafický design pro samouky. Slovart Praha, 2010. ISBN 978-80-7391-360-1.
-
Simmons, Jason. Kompletní příručka pro designéry. V Praze : Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-151-5.
|