Vyučující
|
-
Janeček Petr, Doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do marketingu služeb cestovního ruchu. Specifika marketingu ve službách a v cestovním ruchu. Cestovní ruch a služby, definice služeb, význam a klasifikace služeb. Specifické vlastnosti služeb a jejich marketing - příklady. Nabídka, poptávka na trhu služeb a spotřebitelské rozhodování. Marketingový výzkum v oblasti služeb a cestovního ruchu. Marketingová strategie podniků cestovního ruchu - tvorba a implementace. Marketingový mix v podnicích cestovního ruchu - různé přístupy. Úloha lidského faktoru ve službách. Implementace marketingových nástrojů - praktické příklady. Specifika marketingu v podnicích a zařízeních cestovního ruchu a destinacích - na příkladech jednotlivých druhů podniků a destinací CR. Pravidla, řády, kodexy, certifikace, oborové standardy Podklady pro jednotlivé tematické okruhy jsou v průběhu semestru k dispozici na Moodle. Zde jsou případně specifikovány odkazy na zdroje k dalšímu prostudování. Ověřování znalostí studentů probíhá na jejich základě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, E-learning, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Studium textů, Přednáška, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat znalost pojmosloví v odvětví cestovního ruchu |
prokázat znalost základních vazeb v odvětví cestovního ruchu |
charakterizovat základní mikro- a makroekonomické veličiny, struktury a závislosti |
popsat základy marketingu |
Odborné dovednosti |
---|
prakticky aplikovat normu ČSN 690 a 690-2 dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
identifikovat specifické vlastnosti služeb a jejich marketingu |
vysvětlit specifika marketingu různých typů podniků cestovního ruchu |
rozlišit různé přístupy k marketingovému mixu a navrhnout obsahy jednotlivých jeho nástrojů |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat marketingové nástroje, dovednosti a postupy v činnosti podniků cestovního ruchu, destinací a dalších subjektů působících v tomto odvětví |
aplikovat získané znalosti, metody a postupy na dílčích úkolech v rámci samostatné práce |
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a prezentovat vhodným způsobem výsledky samostatné práce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Případové studie |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Řešení problémů, |
Skupinová konzultace, |
Případové studie |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška založená na výkladu, |
Případové studie |
Řešení problémů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Cimler, Petr. Příklady aplikací marketingu. V Plzni : Západočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7043-505-4.
-
Goeldner, Charles R.; Ritchie, J. R. Brent. Tourism principles, practices, philosophies. 11th ed. Hoboken : John Wiley & Sons, 2009. ISBN 978-0-470-38213-4.
-
Gúčik, Marian. Marketing cestovného ruchu. Banská Bystrica : DALI-BB, 2011. ISBN 978-80-89090-85-3.
-
Hazdra, Adam. Skvělé služby : jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8.
-
Horner, Susan; Swarbrooke, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0202-9.
-
Horner, Susan; Swarbrooke, John. Consumer behaviour in tourism. Third edition. 2016. ISBN 978-1-138-01339-1.
-
Jakubíková, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
-
Jauhari, Vinnie. Hospitality marketing and consumer behavior : creating memorable experiences. 2017. ISBN 978-1-77188-378-8.
-
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14., global ed. Boston : Pearson Education, 2012. ISBN 978-0-273-75502-9.
-
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Kozak, M.; Gnoth, Juergen,; Andreu, Luisa. Advances in tourism destination marketing : managing networks. First issued in paperback. 2014. ISBN 978-1-138-88062-7.
-
Lacina, Karel. Management a marketing cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola finanční a správní, 2010. ISBN 978-80-7408-035-7.
-
Morrison, Alastair M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. 1. vydání. Praha : Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-90-2.
-
Morrison, M. Alastair. Marketing and Managing Tourism Destinations. London, New York: Routledge, 2012. ISBN 978-041567250-4.
-
Oh, Haemoon. Handbook of hospitality marketing management. Amsterdam : Elsevier, 2008. ISBN 978-0-0804-5080-3.
-
Palatková, Monika. Marketingový management destinací : strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3749-2.
-
Rašovská Ida, Ryglová Kateřina. Management kvality služeb v cestovním ruchu: Jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha, 2017. ISBN 978-80-247-5021-7.
-
Rogers, Tony; Rogers, Tony. Marketing destinations and venues for conferences, conventions and business events. 1st ed. Amsterdam : Elsevier, 2006. ISBN 0-7506-6700-1.
-
Seitz, Erwin; Rossmann, Dominik. Fallstudien zum Tourismus-Marketing : Marketingerfolg trainieren. 2., vollständig überarbeitete Aufl. München : Franz Vahlen, 2007. ISBN 978-3800633951.
-
Vlaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
-
Wirtz, Jochen, Lovelock, Christopher. Services Marketing: People, Technology, Strategy. New Jersey: World Scientific, 2016. ISBN 978-194-4659-01-1.
-
Zelenka, Josef. Marketing cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha : Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-95-2.
|