Course: Marketing Applications

« Back
Course title Marketing Applications
Course code KMO/MTGB
Organizational form of instruction Lecture + Tutorial
Level of course Bachelor
Year of study 2
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 4
Language of instruction Czech, English
Status of course Compulsory, Compulsory-optional, Optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Turchyn Liuba, magistr kand.ekon.věd, dipl.spec.
  • Špaček Michaela, MSc.
  • Mičík Michal, Ing. Ph.D.
  • Jakubíková Dagmar, Doc. Ing. Ph.D.
Course content
bank services, development of bank marketing, bank marketing mix transportation marketing, characteristics of transportation services, transportation services marketing mix, marketing in education sports marketing, sponzoring marketing in retailing municipal and town marketing ethic, unethical malpractices, CSR non-profit marketing, fundrasing m-commerce mystery shopping political marketing international marketing For concretization of study content see Courseware.

Learning activities and teaching methods
Interactive lecture, Students' portfolio, Task-based study method, Individual study, Students' self-study, Lecture, Practicum
  • Contact hours - 39 hours per semester
  • Undergraduate study programme term essay (20-40) - 25 hours per semester
  • Preparation for an examination (30-60) - 35 hours per semester
  • Presentation preparation (report) (1-10) - 5 hours per semester
prerequisite
Knowledge
to have good knowledge of marketing basics
learning outcomes
to describe and evaluate marketing activities in companies and organizations (towns and municipalities, banks, transportation firms, postal firms, professional sport, commercial culture, tourism etc.)
Skills
to apply acquired knowledge practically to partial outputs to get specific marketing tasks solution
Competences
N/A
N/A
N/A
teaching methods
Knowledge
Lecture
Interactive lecture
Task-based study method
Self-study of literature
Individual study
Skills
Practicum
Students' portfolio
Competences
Lecture
Interactive lecture
Practicum
Students' portfolio
Individual study
Self-study of literature
Task-based study method
assessment methods
Knowledge
Written exam
Seminar work
Skills
Seminar work
Competences
Written exam
Seminar work
Recommended literature
  • Bačuvčík, Radim. Marketing kultury. Zlín, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.
  • Bačuvčík, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín : VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
  • Bachmann, Pavel. Management neziskové organizace. Vyd. 1. Hradec Králové : Gaudeamus, 2011. ISBN 978-80-7435-130-3.
  • Bárta, Vladimír; Pátík, Ladislav; Postler, Milan. Retail marketing. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-207-9.
  • Blažková, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1535-3.
  • Boxberg Karlsson, Veronica. The book about mystery shopping : improving business by measuring management. Vallentuna : Better Business Book, 2009. ISBN 978-91-978222-0-6.
  • Cimler, Petr. Příklady aplikací marketingu. V Plzni : Západočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7043-505-4.
  • Čáslavová, Eva. Management sportu. Praha : East Publishing, 2000. ISBN 80-7219-010-5.
  • Eger, Ludvík. Technologie vzdělávání dospělých. Plzeň : Západočeská univerzita, 2005. ISBN 80-7043-398-1.
  • Ftorek, Jozef. Public relations a politika : kdo a jak řídí naše osudy s naším souhlasem. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3376-0.
  • Hesková, Marie; Štarchoň, Peter. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha : Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1520-5.
  • Janečková, Lidmila; Vaštíková, Miroslava. Marketing měst a obcí. Vyd. 1. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-750-8.
  • Janečková, Lidmila; Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-995-0.
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 12th ed. Upper Saddle River : Pearson Prentice Hall, 2006. ISBN 0-13-145757-8.
  • Kozel, Roman; Mynářová, Lenka; Svobodová, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
  • Králová, Lenka. Vybrané marketingové aplikace. V Plzni : Západočeská univerzita, 2014. ISBN 978-80-261-0459-9.
  • Lattenberg, Vivien. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem : příručka pro organizátory. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2397-3.
  • Machková, Hana. Mezinárodní marketing. Vyd. 2., rozš. a upr. Praha : Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1678-X.
  • Mulačová, Věra; Mulač, Petr. Obchodní podnikání ve 21. století. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4780-4.
  • PamInCa. The essential guide to mystery shopping. Cupertino : Happy About, 2009. ISBN 978-1-60005-130-2.
  • Pförtsch, Waldemar; Godefroid, Peter. Business-to-business-marketing. 5., aktualisierte Aufl. Herne : Kiehl, 2013. ISBN 978-3-470-47175-4.
  • Polačková, Zuzana. Fundraisingové aktivity : jak získat finanční prostředky od místní komunity. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-694-2.
  • Řezníček, Bohumil; Šaradín, Pavel. Marketing v dopravě. 1. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-0051-4.
  • Stejskal, Jan; Kuvíková, Helena,; Maťátková, Kateřina. Neziskové organizace - vybrané problémy ekonomiky : se zaměřením na nestátní neziskové organizace. Vyd. 1. Praha : Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-973-9.
  • Stucker, Cathy. The mystery shopper's manual : how to get paid to shop in your favorite stores, eat in your favorite restaurants, and more!. 6th ed. Sugar Land : Special Interest Publishing, 2005. ISBN 978-1-888983-30-2.
  • Šedivý, Marek; Medlíková, Olga. Public relations, fundraising a lobbing : pro neziskové organizace. 1. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4040-9.
  • Šedivý, Marek; Medlíková, Olga. Úspěšná nezisková organizace. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4041-6.
  • Vávra, Oldřich. Praktické marketingové aplikace. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1307-2.
  • Veber, Jaromír; Srpová, Jitka. Podnikání malé a střední firmy. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2409-6.
  • Zamazalová, Marcela. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Economics Study plan (Version): Business Economics and Management (2015) Category: Economy 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Economics Study plan (Version): Retail Management (2015) Category: Economy 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Economics Study plan (Version): Business Economics and Management (2015) Category: Economy 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Winter