|
Vyučující
|
-
Ovesleová Hana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
První kontakt Obchodní telefonáty Plánování služební cesty Plán cesty, dopravní prostředky Ubytování Pronájem vozu Bankovní služby v zahraničí Obchodní jednání, společenské chování Kulturní odlišnosti Popis produktů a služeb Představení firmy Plánování návštěvy veletrhu Prezentace firmy Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou na Courseware.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 12 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| spolehlivě ovládat pokročilé gramatické jevy |
| rozumět ekonomickým textům |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat v obchodním prostředí |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| iidentifikovat klíčové charakteristiky úspěšného jednání a role účastníků |
| Odborné dovednosti |
|---|
| pracovat v cizojazyčném prostředí |
| napsat zápis z jednání |
| vést a aktivně se účastnit obchodního jednání |
| vyjádřit se adekvátními jazykovými prostředky v různých fázích jednání |
| využívat při své práci cizojazyčné externí databáze a formuláře |
| orientovat se v interkulturním prostředí |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Basu, Andreas; Faust, Liane. Umění úspěšné komunikace : jak správně naslouchat, řešit konflikty a mluvit s druhými lidmi. První vydání. 2013. ISBN 978-80-247-5032-3.
-
Buscha, Anne; Linthout, Gisela. Geschäftskommunikation : Verhandlungssprache : Wortschatz, Sprechfertigkeitsübungen und ausgewählte Grammatik für Deutsch als Geschäfts- und Verhandlungssprache. 1. Aufl. Ismaning : Hueber, 2007. ISBN 978-3-19-091598-9.
-
Eismann, Volker. Erfolgreich in der interkulturellen Kommunikation : Trainingsmodul : [B2/C1]. 1. Aufl. Berlin : Cornelsen, 2007. ISBN 978-3-06-020266-9.
-
Eismann, Volker. Wirtschafts-Kommunikation Deutsch : Lehrbuch 1. 1. Aufl. München : Klett-Langenscheidt, 2013. ISBN 978-3-12-606186-5.
-
Fearns, Anneliese; Lévy-Hillerich, Dorothea. Kommunikation in der Wirtschaft : Lehrerhandbuch. 1. Aufl. Plzeň : Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-894-3.
-
Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 3., dopl. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3566-5.
-
Klippert H. Kommunikationstraining. Beltzverlag. Weinheim u. Basel, 2000.
-
KRAUSE, BAYARD, ROHRER. Geschäftskontakte, Videosprachkurs. Langenscheidt Verlag, Berlin, 2000.
-
Müller, Stephan; Gelbrich, Katja. Interkulturelle Kommunikation. München : Vahlen, 2014. ISBN 978-3-8006-4600-5.
-
Schnettler, Josef; Wendt, Gero. 34 Fallbeispiele : Werbung und Kommunikation. 1. Aufl. Berlin : Cornelsen, 2010. ISBN 978-3-589-23822-4.
-
Wiseman, Christa. Unternehmen Deutsch : Lehrwerk für Wirtschaftsdeutsch : Arbeitsheft. 1. Aufl. Stuttgart : Ernst Klett Sprachen, 2003. ISBN 3-12-675731-6.
|