Předmět: Systém turismu a služeb

« Zpět
Název předmětu Systém turismu a služeb
Kód předmětu KMO/SMO
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do systému turismu a služeb Systémové vs. tržní pojetí turismu a služeb Systém turismu a jeho subsystémy Služby jako objekt turismu Rezidenti jako součást systému turismu Návštěvník jako subjekt turismu Okolí systému turismu Struktura systému turismu a základní vazby Chování systému turismu a služeb Udržitelnost v turismu v systémovém pojetí Aplikace systémového přístupu v turismu a ve službách I Aplikace systémového přístupu v turismu a ve službách II Přednáška odborníka z praxe

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 4 hodiny za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
charakterizovat základní manažerské dovednosti
aplikovat znalosti z obchodu, služeb a marketingu
Odborné dovednosti
aplikovat dovednosti tvořivého myšlení
prakticky aplikovat citační normu APA dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
Výsledky učení
Odborné znalosti
definovat základní pojmy systémového pojetí turismu a služeb
identifikovat typy systémů v turismu a ve službách
používat jazyk systémového myšlení
charakterizovat základní dovednosti a nástroje systémového a tvořivého myšlení
identifikovat systémové archetypy a objasnit jejich využití na příkladech z turismu a služeb
pochopit struktury systémů v turismu a ve službách
Odborné dovednosti
znázornit struktury systémů turismu a služeb v příčinných smyčkových diagramech
používat specifický SW ke znázornění struktury systémů turismu a služeb
aplikovat systémové myšlení v turismu a ve službách
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s aktivizací studentů,
Přednáška s diskusí,
Seminární výuka (diskusní metody),
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostudium,
Výuka podporovaná multimédii,
Samostatná práce studentů,
Odborné dovednosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Diskuse,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Cvičení (praktické činnosti),
Obecné způsobilosti
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Sebehodnocení,
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Sebehodnocení,
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Baggio, Jacopo A.; Baggio, Rodolfo. Modelling and simulations for tourism and hospitality : an introduction. 2020. ISBN 978-1-84541-741-3.
  • Gharajedaghi, Jamshid. Systems thinking : managing chaos and complexity : a platform for designing business architecture. 2nd ed. Burlington Butterworth-Heinemann, 2006. ISBN 0-7506-7973-5.
  • Jackson, Michael C. Systems thinking : creative holism for managers. Chichester : John Wiley & Sons, 2003. ISBN 978-0-470-84522-6.
  • Page, Stephen. Tourism Management (6th edition). London: Routledge, 2019. ISBN 978-1-138-39116-1.
  • Vojtko, Viktor; Mildeová, Stanislava. Dynamika trhu : jak pochopit síly, které mění trhy, konkurenci a podnikání. Dotisk 1. českého vyd. Zeleneč : Profess Consulting, 2007. ISBN 978-80-7259-052-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr