Vyučující
|
-
Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do systému turismu a služeb Systémové vs. tržní pojetí turismu a služeb Systém turismu a jeho subsystémy Služby jako objekt turismu Rezidenti jako součást systému turismu Návštěvník jako subjekt turismu Okolí systému turismu Struktura systému turismu a základní vazby Chování systému turismu a služeb Udržitelnost v turismu v systémovém pojetí Aplikace systémového přístupu v turismu a ve službách I Aplikace systémového přístupu v turismu a ve službách II Přednáška odborníka z praxe
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 4 hodiny za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat základní manažerské dovednosti |
aplikovat znalosti z obchodu, služeb a marketingu |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat dovednosti tvořivého myšlení |
prakticky aplikovat citační normu APA dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat základní pojmy systémového pojetí turismu a služeb |
identifikovat typy systémů v turismu a ve službách |
používat jazyk systémového myšlení |
charakterizovat základní dovednosti a nástroje systémového a tvořivého myšlení |
identifikovat systémové archetypy a objasnit jejich využití na příkladech z turismu a služeb |
pochopit struktury systémů v turismu a ve službách |
Odborné dovednosti |
---|
znázornit struktury systémů turismu a služeb v příčinných smyčkových diagramech |
používat specifický SW ke znázornění struktury systémů turismu a služeb |
aplikovat systémové myšlení v turismu a ve službách |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Sebehodnocení, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Sebehodnocení, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Baggio, Jacopo A.; Baggio, Rodolfo. Modelling and simulations for tourism and hospitality : an introduction. 2020. ISBN 978-1-84541-741-3.
-
Gharajedaghi, Jamshid. Systems thinking : managing chaos and complexity : a platform for designing business architecture. 2nd ed. Burlington Butterworth-Heinemann, 2006. ISBN 0-7506-7973-5.
-
Jackson, Michael C. Systems thinking : creative holism for managers. Chichester : John Wiley & Sons, 2003. ISBN 978-0-470-84522-6.
-
Page, Stephen. Tourism Management (6th edition). London: Routledge, 2019. ISBN 978-1-138-39116-1.
-
Vojtko, Viktor; Mildeová, Stanislava. Dynamika trhu : jak pochopit síly, které mění trhy, konkurenci a podnikání. Dotisk 1. českého vyd. Zeleneč : Profess Consulting, 2007. ISBN 978-80-7259-052-0.
|