|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 4. Výukové programy, SW nástroje pro technickou výchovu. 5. Stavebnice pro technickou výchovu. 6. Zahraniční technické systémy (E. Britannica, Lego). 8. Vzorkovnice. 10. - 13. Návrh a realizace vlastní pomůcky dle zvoleného submodulu kurikula.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů
- Projekt individuální [40]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 3 hodiny za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| základní znalosti z pedagogiky a pedagogické psychologie. Absolvování didaktiky technické výchovy. Vlastní technická tvořivost a konstrukční zručnost. Doporučuje se absolvování předmětu Konstrukční tvořivost |
| Vysvětlí funkci didaktické pomůcky v kontextu výuky na ZŠ. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Pracuje s metodami rozvoje kreativity. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student specifikuje (upravovat a doplňovat) modulární pojetí kurikula předmětu ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce ve ŠVP. Student analyzuje dostupné pomůcky, odhalovat jejich didaktické přednosti i funkční nedostatky a problémy. Zařazuje pomůcky do výuky v souladu s didaktickými principy. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Řeší technické problémy, pracuje s technickou dokumentací a přetváří základní fyzikální a technické zákonitosti do podoby jednoduchých pomůcek. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Výstupní projekt, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
&. Metodické materiály stavebnic. &.
-
uživatelské a metodické příručky LEGO DACTA.
-
vzdělávací programy pro ZŠ.
-
1001 tipů a triků pro www stránky.
-
Časopisy. ABC, Amatérské rádio, Zpravodaj J. Parchner.
-
KREJČÍ, J. Ruční obrábění dřeva: Multimediální pomůcka. Brno, 2010.
-
KROTKÝ, J. a kol. Multimediální učebnice didaktických technologií. PLzeň, 2012.
-
Mainz D., Vinš M. RVP - Člověk a svět práce. Plzeň, 2009.
-
Sparks, Karen Jacobs. Britannica book of the year 2008 : [events of 2007]. Chicago : Encyclopaedia Britannica, 2008. ISBN 978-1-59339-425-7.
|