Vyučující
|
-
Homutová Eliška, Mgr. et Mgr.
-
Fadrhonc Jan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Didaktické a informační technologie v praxi, digitální gramotnost, digitální kompetence žáků a učitele, technická tvořivost a její rozvoj. 2. Moderní výukové pomůcky včetně stavebnice. Počítačem řízení stroje v Technické výchově a mezioborově. 3. Projekce. Práce s datovým projektorem a vizualizerem. 4. Digitální fotoaparát. Práce s fotoaparátem, úprava digitální fotografie, použití fotografie při tvorbě pomůcek. 5. Tvorba interaktivní prezentace. Zásady tvorby prezentace, práce s objekty a textem, animace. 6. Střih videa. Digitalizace analogového záznamu, přechodové efekty, zvukové efekty, vkládání titulků (i z externích programů), tvorba video souboru a disku DVD, interaktivní menu. 7. Digitální kamera. Tvorba didaktického filmu. 8. Digitalizace zvuku. Nahrávání z různých zdrojů, úprava signálu, mixování signálů. 9. Práce s interaktivní tabulí, software pro tvorbu interaktivní podpory výuky. 10. Odpovědní systémy. Využití mobilního telefonu a jeho čidel. 11. Pasco a Vernier atd. - pomůcky pro efektivnější výuku přírodovědně zaměřených předmětů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Přednáška, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní ovládání PC. Základní orientace v prostředí MS Windows. Práce se soubory a adresáři. Hygiena práce s PC |
Odborné dovednosti |
---|
základní ovládání PC. Základní orientace v prostředí MS Windows. Práce se soubory a adresáři. Hygiena práce s PC |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
pochopit problematiku didaktických technologií a diaktické techniky pochopit principy a význam využívání didaktických technologií v technických a přírodovědných předmětech |
Odborné dovednosti |
---|
osvojit dovednost využívat didaktické a informační techniku ve výuce zpracovat přípravu nebo výukový program v elektronické podobě |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Kooperativní výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Geschwinder, J., Růžička, E., Růžičková, B. Technické prostředky ve výuce. Olomouc, 1995.
-
Hlavatý Josef. Didaktická technika pro učitele.
-
Horný, Stanislav. Digitální fotografie a její zpracování. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2005. ISBN 80-245-0797-8.
-
Jan Krotký a kol. Portál CDMVT.
-
Juřica, Jan. Video na počítači. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-650-0.
-
Krotký J. a kol. Multimediální učebnice didaktických technologií. Plzeň, 2012.
-
Krotký J. Multimediální výukové technologie ve výuce. Plzeň, 2014.
-
Krotký J. Zpracování fotografie a videozáznamu nejen pro tvorbu výukových materiálů. Plzeň, 2014.
-
Kulík, Tomáš. Příručka pro tvůrce videoprogramů. 1. vyd. Praha : SPN, 1987.
-
Lepil O. Teorie a praxe tvorby výukových materiálů: zvyšování kvality vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů. Olomouc, 2010. ISBN 978-80-244-2489-7.
-
Long, Ben; Schenk, Sonja. Velká kniha digitálního videa. Brno : CP Books, 2005. ISBN 80-251-0580-6.
-
Novák, Jan. Digitální fotografie a video. 1. vyd. Praha : Grada, 1998. ISBN 80-7169-569-6.
-
RAMBOUSEK, V., a kol. Technické výukové prostředky. Praha, 1989.
-
Sokolowsky, Peter; Šedivá, Zuzana. Multimédia : současnost budoucnosti. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-7169-081-3.
-
Soukup, Roman. Upravujeme digitální fotografie : rady a postupy pro úpravu na počítači. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-1248-2.
-
Švejda G. Didaktické technologie I, II. České Budějovice, 1995.
-
Tauš, Gustav. Video. 1. vyd. Praha : SNTL, 1989. ISBN 80-03-00207-9.
-
Zlámalová H. Distanční vzdělávání a eLearning: učební text pro distanční studium. Praha, 2008. ISBN 978-80-86723-56-3.
|