|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Realizace výstupů v předmětech ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Každému výstupu bude předcházet příprava: stanovení široké přípravy, stanovení cílů, metod, forem, prostředků včetně technických výukových prostředků, struktury a průběhu hodiny. Po skončení výstupu proběhne rozbor. Důraz bude kladen na aktivní přístup, kreativitu, tvořivost a používání nových metod a forem výuky.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Studijní praxe
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| základní znalosti z pedagogiky, pedagogické psychologie a psychologie |
| orinetace v RVP ZV v oblasti Člověk a svět práce |
| zná cíle vzdělávací oblasti a její obsah |
| Odborné dovednosti |
|---|
| identifikuje výukové prostředky v praxi |
| analyzuje vyučovací jednotku na základní úrovni |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Definuje strukturu vyučovací jednotky |
| jmenuje fáze vyučovacího procesu |
| identifikuje prvky přípravy na vyučovací hodinu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| rozvíjí procesky autoevaluace |
| zpracovává jednoduchý hospitační záznam a věcně diskutuje o pozorovaných problémech. Vytvoření představy o struktuře vyučovací jednotky |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Učebnice a metodické příručky pro ZŠ..
-
Jeřábek, Jaroslav. Vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha : Fortuna, 1996. ISBN 80-7168-337-X.
-
Kol. Pedagogická praxe, metodické pokyny. Plzeň: ZČU v Plzni, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Mach. Kurikulum technické výchovy.
-
Mach, Petr. Kurikulum technické výchovy v akreditovaných vzdělávacích programech základní školy. I. díl. 1. vyd. Plzeň : Pedagogické centrum Plzeň, 1999. ISBN 80-7020-045-6.
|