Vyučující
|
-
Kohout Václav, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Číslo týdne Téma 1. Program Mathematica základy 2. Využití programu Mathematica v úlohách z algebry a lineární algebry 3. Úlohy z matematické analýzy a jejich řešení v programu Mathematica 4. Využití interaktivních prvků programu Mathematica na tvorbu zajímavých úloh pro základní a střední školu 5. Program GeoGebra - úvod 6. Program GeoGebra práce s rovinnými a prostorovými objekty 7. Řešení úloh pro základní školu a střední školu v programu GeoGebra 8. Náročnější úlohy v programu GeoGebra 9. Programové aplikace ze skupiny GeoGebra - 3 D Calculator, Graphing Calculator,Probability 10. Využití prostředí GeoGebra pro tvorbu úloh z aritmetiky, algebry, řešení rovnic pro úroveň základní a střední školy 11. Seznámení s prací na interaktivní tabuli 12. Rozšířené vlastnosti programů obsluhujících interaktivní tabule 13. Rezerva
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
student by měl mít základní matematické znalosti na úrovni KMA/MA1 a KMA/LA1. Znalosti prostředí programu Mathematica aspoň na úrovni KMT/PMS |
Výsledky učení |
---|
student / ka : - rozumí způsobu práce dynamických struktur v programu Mathematica a je schopen/a je využít při programování - je seznámen s tvorbou projektů v prostředí Mathematica i s pomocnými programy pro takovou práci - je schopen vytvořit vlastní projekt na dané téma -zvládá základy práce v prostředí WebMathematica a je schopen využívat způsobů programování v prostředí WebMathematica -vytvoří vlastní stránky v prostředí WebMathematica -je seznámen s možnostmi interaktivní tabulí - realizuje vlastní projekt v prostředí interaktivní tabule Rozvíjeny jsou především kompetence k učení, kompetence komunikativní, k řešení problémů, pracovní a částečně i kompetence občanské a sociální |
Vyučovací metody |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Gergelitsová, Š. Počítač ve výuce nejen geometrie průvodce geogebrou. Generation Europe, 2012. ISBN 978-80-9049-743-6.
-
Hohenwarten M., Preiner j. GeoGebra nápověda 3.0. 2007.
-
Kašpar, J. Didaktické uplatnění interaktivní tabule při výuce na 2. stupni základních škol. Ph.D. Thesis. Liberec, 2013.
-
Maeder, Roman E. The Mathematica programmer. Boston : AP Professional, 1994. ISBN 0-12-464990-4.
-
Wellin, Paul R.; Gaylord, Richard J.; Kamin, Samuel N. An introduction to programming with Mathematica. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-84678-1.
|