Předmět: Software pro učitele matematiky

« Zpět
Název předmětu Software pro učitele matematiky
Kód předmětu KMT/SM
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kohout Václav, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Číslo týdne Téma 1. Program Mathematica základy 2. Využití programu Mathematica v úlohách z algebry a lineární algebry 3. Úlohy z matematické analýzy a jejich řešení v programu Mathematica 4. Využití interaktivních prvků programu Mathematica na tvorbu zajímavých úloh pro základní a střední školu 5. Program GeoGebra - úvod 6. Program GeoGebra práce s rovinnými a prostorovými objekty 7. Řešení úloh pro základní školu a střední školu v programu GeoGebra 8. Náročnější úlohy v programu GeoGebra 9. Programové aplikace ze skupiny GeoGebra - 3 D Calculator, Graphing Calculator,Probability 10. Využití prostředí GeoGebra pro tvorbu úloh z aritmetiky, algebry, řešení rovnic pro úroveň základní a střední školy 11. Seznámení s prací na interaktivní tabuli 12. Rozšířené vlastnosti programů obsluhujících interaktivní tabule 13. Rezerva

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s praktickými aplikacemi, Samostatná práce studentů, Cvičení
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 45 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
student by měl mít základní matematické znalosti na úrovni KMA/MA1 a KMA/LA1. Znalosti prostředí programu Mathematica aspoň na úrovni KMT/PMS
Výsledky učení
student / ka : - rozumí způsobu práce dynamických struktur v programu Mathematica a je schopen/a je využít při programování - je seznámen s tvorbou projektů v prostředí Mathematica i s pomocnými programy pro takovou práci - je schopen vytvořit vlastní projekt na dané téma -zvládá základy práce v prostředí WebMathematica a je schopen využívat způsobů programování v prostředí WebMathematica -vytvoří vlastní stránky v prostředí WebMathematica -je seznámen s možnostmi interaktivní tabulí - realizuje vlastní projekt v prostředí interaktivní tabule Rozvíjeny jsou především kompetence k učení, kompetence komunikativní, k řešení problémů, pracovní a částečně i kompetence občanské a sociální
Vyučovací metody
Cvičení (praktické činnosti),
Samostatná práce studentů,
Přednáška s aktivizací studentů,
Hodnotící metody
Kombinovaná zkouška,
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Gergelitsová, Š. Počítač ve výuce nejen geometrie průvodce geogebrou. Generation Europe, 2012. ISBN 978-80-9049-743-6.
  • Hohenwarten M., Preiner j. GeoGebra nápověda 3.0. 2007.
  • Kašpar, J. Didaktické uplatnění interaktivní tabule při výuce na 2. stupni základních škol. Ph.D. Thesis. Liberec, 2013.
  • Maeder, Roman E. The Mathematica programmer. Boston : AP Professional, 1994. ISBN 0-12-464990-4.
  • Wellin, Paul R.; Gaylord, Richard J.; Kamin, Samuel N. An introduction to programming with Mathematica. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-84678-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní