|
Vyučující
|
-
Voltrová Michaela, Dr. phil.
-
Salcmanová Eva, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Studenti absolvují 2 týdny blokové praxe, provedou 10 hodin přímé výuky. Pod vedením pedagogů ZŠ si osvojují schopnost využívat získané teoretické znalosti v praxi, všestranně se seznamují s přípravou učitele na vyučovací proces, se školním řádem a praktickým provozem školy.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Klinická praxe pod dohledem
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| disponovat teoretickými znalostmi lingvistických, pedagogických/didaktických a psychologických zásad výuky cizích jazyků |
| Odborné dovednosti |
|---|
| rozpoznat úskalí učitelského povolání, projevit zájem o práci učitele |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat podmínky učení, využití metod , forem a prostředků pro efektivní výuku NJ |
| formulovat možné příčiny neúspěchu při realizaci cílů výuky NJ |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zhodnotit své předpoklady pro práci učitele |
| demonstrovat dovednosti při praxi |
| kriticky zhodnotit a reflektovat souvislosti mezi realitou školního prostředí a teoretickou přípravou |
| kriticky zhodnotit metodické postupy v daném kontextu |
| diskutovat o kompetencích dobrého učitele NJ |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Individuální konzultace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Individuální konzultace, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
HLAĎO, P. Pedagogická praxe. Brno, 2010. ISBN 978-80-7375-468-6.
-
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.
-
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi: význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Praha, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha. 1999.
-
ŠVEC, V.; BRADOVÁ, J. Učitel v teorii a praxi. Brno, 2013. ISBN 978-80-210-6620-5.
|